۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۰۴۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بابل:

تغییر نگاه غربی به علوم دانشگاهی تنها را اسلامی کردن دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی بابل با اشاره به این که استاد مطهری راه اسلامی کردن جامعه را آموخت، تصریح کرد: تا زماین که نگاه ما به علوم یک نگاه غربی باشد، دانشگاه اسلامی نخواهد شد.
 دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بابل امروز در همایش تجلیل از استادان نمونه این دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، از این استاد نمونه اسلام بعنوان فیلسوف بزرگ قرن یاد کرد و اظهارداشت: شهید مطهری یک معلمی بود که عمر پربرکت خود را در راه آگاهی بخشی به جوانان و دانشگاهیان صرف کرد.

وی با بیان این که پرداختن به همه ابعاد شخصیتی این معلم شهید در یک فرصت محدود دشوار است؛ تصریح کرد: امروز شناخت شخصیت وجودی شهید مطهری یک ضرورت است، چون اندیشه های متعالی این استاد ارزشمند انسان را به شناخت عمیق از اسلام رهنمون می سازد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری الگو و اسوه ای کامل برای معلمان است، بنابراین جامعه امروز نیازمند استادان متعهد، متخصص و مومن است تا جویبار تعلیم و تربیت همواره جاری باشد.

وی افزود: وصف استاد شهید مطهری در کلام نمی گنجد و حکمت مطهر او و آثار مکتوب و پربارش چنان با عمق اندیشه های ملت ایران اسلامی در آمیخته که هرگز گسستنی نیست.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که مجاهدت و تلاش بی نظیر شهید مطهری در فراگیری علوم مختلف، بسیار بود، بیان داشت: این متفکر اندیشمند با نقش بی بدیل خود در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به دانشگاه، حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کرد و به همین دلیل روز معلم به نام متفکر و اندیشمند بزرگ اسلام شهید مطهری نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: معلم با همه وجود باید درک و به شاگرد ارجاع دهد که بین خداپرستی و زندگی تناقض نیست، بلکه بین خداپرستی و تهمت، غیبت، دروغ، ریا و غیره تناقض وجود دارد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی بابل ضمن تاکید بر این مطلب که اعتقادات در رفتار موثر و نیز رفتار در تثبیت اعتقادات تاثیرگذار است؛ اظهار داشت: هرچه اعتقادات قوی تر باشد، رفتار زیباتر جلوه خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: اسلامی کردن فضای دانشگاه، تنها با آمدن شهید و احداث مسجد و نصب تندیس شهدا اتفاق نخواهد افتاد، بلکه اینها لازم است.

وی با اشاره به این که استاد مطهری راه اسلامی کردن جامعه را آموخت، تصریح کرد: تا زماین که نگاه ما به علوم یک نگاه غربی باشد، دانشگاه اسلامی نخواهد شد و باید دانشگاه نگاه خود را به علوم تغییر دهد.

رییس دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در ادامه این مراسم، رشد علمی دانشگاه را مرهون زحمات شبانه روزی اساتید دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: بدون تلاش و همکاری این قشر زحمت کش و فعال دسترسی به موفقیت های علمی محقق نخواهد شد.

وی از معمار کبیر انقلاب، شهدا و نیز مرحوم نوشیروانی به عنوان مؤسس دانشگاه یاد کرد و گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم راه شهدا و امام شهدا را در همه عرصه های زندگی ادامه دهیم./950/پ202/ع
ارسال نظرات