۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۰۷۶
خطیب جمعه قفول بحرین خبر داد؛

جمع آوری مدارک جهت محاکمه سران رژیم آل خلیفه

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین از مردم خواست تا مدارک جنایت های رژیم آل خلیفه را جهت محاکمه سران این نظام جمع آوری کنند.
سيد علي السلمان دبيرکل انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی السلمان خطیب جمعه قفول بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد از گسترش اظهارات فتنه انگیزانه به شدت انتقاد کرد و گفت: نه تنها مسلمانان بلکه همه مردم جهان باید به ریسمان محبت و تسامح چنگ بزنند، زیرا همه پیامبران بر تسامح و الفت و محبت میان مردم تاکید می کردند و هیچگاه اندیشه کشتار امت را در ذهن نمی پروراندند.

وی افزود: دین مبین اسلام از عالم، روحانی و اندیشمندی که در سخنان و تالیفات خود، مردم را به فتنه و نزاع دعوت می کند بیزار است.

حجت الاسلام السلمان تصریح کرد: در حال حاضر دو مکتب در جامعه وجود دارد، مکتب اول، اندیشه های افراطی و تعصب گرایانه ای را نسبت به ادیان و مذاهب دیگر حمل می کنند، مردم بر اساس این مکتب به کافر و مومن تقسیم می شوند ، مجموعه ای که با اندیشه های آنان موافقند مومن هستند و افرادی که با عقاید این گروه مخالفت می کنند کافرند.

خطیب جمعه قفول با اشاره به افزایش سخنان فتنه انگیزانه پس از قیام ملت بحرین اظهارداشت: پس از قیام مردم بحرین در 15 مارس، به جای اینکه سخنان وحدت طلبانه رواج پیدا کند شاهد گسترش اظهارات فتنه انگیزانه بودیم، این افراد به شدت در پی جنگ و کشتار میان مسلمانان و شهروندان یک کشور هستند و در حالی که به دنبال کسب اهداف و مصالح شخصی هستند سخنان خود را برگرفته از عشق به وطن جلوه می دهند.

وی ادامه داد: پیروان مکتب دیگر که رسالت پیامبران را دنبال می کنند بر لزوم پذیرش آرای دیگران، احترام به اندیشه ها، تسامح و تساهل و همزیستی مسالمت آمیز بین مردم تاکید دارند و معتقد هستند که سخنان فتنه انگیزانه سبب گسترش کینه میان مردم و ویرانی کشور خواهد شد.

شیخ علی السلمان از گسترش فتنه های مذهبی در بحرین ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: بحرین کشور کوچکی است و فتنه ها تاثیر بسیار بدی بر جامعه می گذارند و اگر این فتنه ها ادامه داشته باشد دیگر نمی توان نسبت به همزیستی مردم با یکدیگر امیدوار بود.

دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق از شهروندان خواست تا شکنجه و آزار و اذیت شهروندان توسط نظامیان بحرینی را ثبت کنند و گفت: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد تجاوز به حقوق بشر علیه شهروندان در قالب یورش به منازل و ضرب و شتم و تخریب وسایل و سرقت اموال، شکنجه روحی و بدنی در زندان و توهین به شهروندان در ایست های بازرسی هستیم، این اقدامات بر خلاف قوانین بین المللی است و از همه شهروندان می خواهم تا این سوء رفتارها را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: هدف از ثبت این جنایت ها اینست که از گسترش شایعات کذب و بی پایه و اساس جلوگیری کنیم و مقدمات محاکمه عاملان این اقدامات را فراهم سازیم.

حجت الاسلام علی السلمان از آشتی فتح و حماس استقبال کرد و افزود: آنچه هم اکنون بر ملت های عربی رخ می دهد دل همه مسلمانان را اندوهناک ساخته است، ولی صلح میان فتح و حماس توانست گوشه ای از این اندوه را از دل ها زایل کند. از نقش دولت مصر در این آشتی تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم تا برادران فلسطینی بتوانند همه تلاش خود را برای تحقق عملی این آشتی فراهم سازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات