۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۳۱۰

700 نفر از خرمشهر به حرم امام راحل اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرمشهر، از اعزام 700نفر از مردم خرمشهر برای زیارت حرم مطهر امام راحل خبر داد.
مرقد امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالله عفراوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرمشهر، امروز در جلسه هماهنگی مراسم ارتحال امام در محل سالن شهید دورقی‌زاده فرمانداری خرمشهر، از اختصاص 400 میلیون ریال اعتبار برای اعزام زائران این شهرستان به حرم مطهر امام راحل(ره) خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکانات برای عزیمت 700 نفر در نظر گرفته شده که از این تعداد 200 خواهر و 500 برادر به بارگاه ملکوتی امام راحل(ره) اعزام می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرمشهر، تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز برای اعزام این کاروان را 18 الی 20 دستگاه عنوان کرد و افزود: برای اعزام کاروان عزاداری به مرقد امام علاوه بر خودروهای سواری، آمبولانس و گروه پزشکی، کمک‌های مالی دستگاه‌های اجرایی نیز مورد نیاز است.

عفراوی در ادامه میزان هزینه مورد نیاز برای اعزام کاروان عزاداری را حدود 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به بالا رفتن کرایه اتوبوس و تامین غذای زوار، هزینه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نسبی یافته است.

این فعال عرصه فرهنگی، به اجرای حرکت عظیم فرهنگی اعزام کاروان‌های راهیان نور به خرمشهر اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به خدمات رسانی انجام شده به کاروان‌های راهیان نور در شهرستان خرمشهر 88/96 درصد امتیاز از سوی تهران به ما اعلام شد.

وی تعداد دقیق افرادی که از طریق کاروان‌های راهیان نور به یادمان شلمچه و شهرستان خرمشهر اعزام شدند را یک میلیون و 900 نفر عنوان کرد و گفت: خدمات رسانی از سوی دستگاه‌ها و ادارات مختلف خرمشهر به ویژه فرمانداری و امام جمعه خرمشهر بسیار ارزنده بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرمشهر با اشاره به شخصیت امام راحل گفت: امام راحل در زمان حیاتش در مورد نهضت بیداری اسلامی به ویژه انقلاب مصر و سقوط ذلت‌بار رژیم مبارک پیش‌بینی‌هایی کرده بود که در آن زمان هیچ دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و هیچ کشوری نتوانست این پیش بینی را بکند.

عفراوی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوهتر آیین سوگواری ارتحال جانسوز امام راحل (ره) افزود: طی چهار سال گذشته اعزام کاروان به مرقد مطهر امام راحل و خدمات رسانی به زوار، شهرستان خرمشهر توانسته امتیاز اول، دوم و سوم را در بین شهرهای استان کسب کند و امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمات بهتری را به زوار داشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکا امسال ملت ایران اسلامی را زیر ذره بین قرار داده و محاصره اقتصادی را بر کشور ایران با جدیت بیشتری دنبال می‌کند و به شکل جدی نظاره‌گر میزان ارتباط مردم و نظام است که امیدواریم با حضور جدی مردم و برگزاری باشکوه آیین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل تودهنی خوبی به آنان بزنیم.

فرمانده ناحیه بسیج خرمشهر در پایان سخنان خود، یادآور شد: همه کشورهای جهان به استراتژی ملی کشور اسلامی ایران قبطه می‌خوردند چرا که ایران اسلامی تنها کشوری که استراتژی ملی آن حضور مردم در صحنه است./9455/پ202/ص
ارسال نظرات