۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

حکومت آل خلیفه و آل سعود، نتیجه انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به مشکلات جهان اسلام، انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام را منشا این مشکلات دانست.
نجم الدين طبسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، روز جمعه در نشست مشترک طلاب بیرجند و قاینات، با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز داشت: این بانوی بزرگوار در احادیث شیعه و سنی جایگاه بسیار برجسته و ویژه ای دارد.

وی ابراز داشت: در کتب اهل سنت نیز نقل شده است، هنگامی که پیامبر گرامی اسلامی می خواستند به دیدار و زیارت فاطمه بروند همواره او را تکریم و تجلیل می کردند و دست ایشان را می بوسید.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: این بانوی گرامی با این جایگاه و عظمت فدک که مال او بود را غصب کردند و ظلم های بیشماری در حق او روا داشتند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اهل سنت سعی می کنند خطبه حضرت زهرا و خطبه فدکیه را درکتاب های خود نیاورند، این مساله ناشی از چه مساله ای است.

وی تصریح کرد: قضایای فاطمه زهرا(س) قول فصل است، اگر این مسائل برای انسان های منصف بیان شود، منقلب می شوند و ما این مساله را بارها تجربه کرده ایم.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رمز بقای تشیع همین مراسم عزاداری ها و زنده نگه داشتن و احیای نام فاطمه زهرا(س) است و جامعه نباید این مراسم ها را دست کم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) همواره در کنار ولایت بود و خطبه های ایشان در دفاع از ولایت زبانزد خاص و عام است، هرچند که برخی ازفرقه ها نمی خواهند این مسائل را در کتاب های خود نقل و بیان کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از تهدیدات دشمن هراس نداشت و رسالت خود را در دفاع از ولایت به بهترین شکل ممکن انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) نزد شیعیان امری مسلم و مفروغ عنه است، ابراز داشت: متاسفانه حتی برخی از علمای جهان اسلام می خواهند قلم روی این حقایق بکشند و از آن چشم پوشی کنند و مشابهات تحویل دهند.

وی ابراز داشت: نتیجه جنس مشابه به امت اسلام تحویل دادن حکومت ظالمانی همچون آل سعود، آل خلیفه، قذافی ها و زین العابدین بن علی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: اینها نتیجه انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام، کنار گذاشتن علی و فاطمه و اهل بیت عصمت و طهارت و خلیفه تراشی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین گفت: اینها حتی به جان مسلمانان هم رحمی نمی کنند و هیچ چیز برای شان مهم نیست و ما این فجایع را در جنایاتی که در کشورهای مختلف انجام می دهند مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با انتقاد از مدعیان حقوق بشر، سکوت آنان در قبال این جنایات دردناک را مایه شرمساری خواند و گفت: سازمان هایی که فریاد دفاع از حقوق بشرشان گوش ها را کر کرده، امروز چشم و گوش خود را به روی این همه ظلم و جنایت بسته اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) بزودی حرف اول و آخر را در جهان خواهد زد، تاکید کرد: طلاب و روحانیان باید برای انجام وظیفه و نقش آفرینی در چنین عرصه ای خود را آماده کنند و از حواشی اجتناب نمایند.

این استاد حوزه علمیه قم اختلاف افکنی بین امت اسلام را یکی از توطئه های دشمنان دانست و ابراز داشت: دشمنان برای موفق شدن در این کار از تمامی امکانات و ابزارهای ارتباطی و ماهواره ای نیز استفاده می کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات