۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۱۴۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ترویج سیره علمای سلف از ‌‌شبهه‌افکنی‌ دشمنان جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، هجوم گسترده فرهنگ غربی را خطر بزرگی علیه ارزش های دینی برشمرد و گفت: امروز ترویج سیره علمای سلف در جامعه ‌سد محکمی در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام است.
سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی که امروز در بهشهر برگزار شد به نقش برجسته عالمان دینی در پاسداری از ارزش های اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای سلف همواره در صف اول مبارزه علیه انحراف ها و فرقه های ضاله بودند.

وی از علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی به عنوان مفاخر شیعه یاد کرد و با بیان این که این دو عالم برجسته مازندرانی نقش مهمی در ترویج اسلام ناب و مقابله با جریان های منحرف بر عهده داشتند، افزود: علامه سعید العلما به عنوان پرچم‌دار مبارزه با بهائیت و بابیت توان با پشتوانه فقهی و مردمی خود ریشه این فرقه ضاله را در شهرستان بابل بخشکاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که متأسفانه جامعه ما شناخت مناسبی از علما و فقهای بزرگ شیعه ندارند، تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید تلاش کنند تا نسل جوان ما بیشتر با شخصیت‌های برجسته دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری، هجوم گسترده فرهنگ غربی را خطر بزرگی علیه ارزش های دینی و اسلامی برشمرد و گفت: امروز ترویج سیره علمای سلف در سطح جامعه به ویژه نسل جوان بهترین سد در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام است.

امام جمعه بهشهر در ادامه اظهار داشت: علامه ملا محمد اشرفی از عالمان برجسته شیعه است که متأسفانه به درستی به جامعه معرفی نشده است و این کنگره ها فرصت مناسبی برای شناساندن علما به نسل جوان است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری گفت: در این کنگره ها باید آثار علمی و فرهنگی این بزرگان به مردم شناسانده شود تا مردم با فرهنگ اصیل اسلامی و دینی خود بیش از پیش آشنا شوند و بداند دارای چه فرهنگ غنی ای هستند.

حجت الاسلام محمد جواد ادبی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: زمینه های انتقال مسائل فرهنگی در ایران اسلامی باید فراهم شود و عالمان دینی مهم ترین گزینه در انتقال این ارزش ها در جامعه هستند.

وی با بیان این که در ایران اسلامی فرهنگ و دین با مردم عجین شده است و باید بسترهای انتقال فرهنگی در سطح وسیع جامعه نیز فراهم شود، افزود: بزرگداشت علما، زمینه ای برای انتقال آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی به جامعه است که باید استمرار داشته باشد.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، با تأکید براین که ترویج سیره علمای سلف باید به صورت جدی از سوی متولیان دینی و فرهنگی در سطح جامعه دنبال شود، گفت: امروز علما و فقهای دینی می توانند بهترین الگو برای جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان باشند.

حجت الاسلام ادبی در ادامه سخنان خود به تلاش انجن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در جهت ترویج سیره بزرگان دینی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: این مجموعه همکاری در برگزاری کنگره هایی نظیر ابن شهرآشوب مازندرانی، شهید هاشمی نژاد و  آیت الله کوهستانی را در دستور کار خود دارد.

استاندار مازندران نیز در سخنانی بیان داشت: سعیدالعلما جامعه مازندران را از خطرات و فتنه های بهائیت نجات داد و رژیم صهیونیستی محصول ناامیدی از جریان وهابیت و بهاییت در جهان اسلام است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران خاطر نشان کرد: فضای مازندران فضای عالم پرور است و فقیه فرزانه شهرآشوب مازندرانی کتاب مناقب را برگرفته از مکتب اهل بیت‌(ع) به‌عنوان کتاب مرجع آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) نگاشت تا جامعه را با ائمه اطهار(ع) آشنا سازد.

وی با ستودن مقام والای ملا محمد اشرفی و سعیدالعلما بعنوان دونگین فقاهت و اجتهاد در مازندران ادامه داد: حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) در رابطه با ملا محمد گفتند که مردم وقتی پیرامون اشرفی بودند گویی گرداگرد پیامبر بودند؛ که این مسأله نشأت گرفته از مقام والای علم و فقاهت این بزرگواران است./950/پ202/س
ارسال نظرات