۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۳۵۵
به میزبانی قم؛

سومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی ترنج برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری سومین جشنواره هنرهای تجسمی ترنج در قم خبر داد.
آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رفیعی معاون ارتباطات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، از برگزاری سومین جشنواره هنرهای تجسمی ترنج در شهر مقدس قم خبر داد.

وی با اشاره به میزبانی شهر مقدس قم در این جشنواره تاکید کرد: شهر قم برای دومین بار است که از این جشنواره میزبانی می کند و ما درصدد نشان دادن قابلیت های این شهر مذهبی در عرصه های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: سومین جشنواره هنرهای تجسمی ترنج در 5 رشته فراخوان شده و آثار بسیار زیادی از هنرمندان در رشته های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. در رشته خوشنویسی 146 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که از این تعداد 28 اثر برگزیده شد، در رشته عکاسی نیز 156 اثر به جشنواره راه یافت که 15 نفر برگزیده شدند.

رفیعی ادامه داد: در رشته گرافیک 88 اثر و در رشته طراحی و نقاشی نیز 105 اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی ارسال شد که به ترتیب در این دو بخش 13 و 14 اثر برگزیده شد. امسال برای اولین بار رشته کاریکاتور نیز فراخوان اثر شد که 63 اثر به مرحله کشوری ارائه و 16 اثر برگزیده شد.

وی افزود: در رشته کاریکاتور نیز 63 اثر از هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 16 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

مسؤول اجرایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی ترنج، همچنین از برپایی نمایشگاه و گالری آثار منتخب سومین جشنواره هنرهای تجسمی ترنج با نمایش بیش از 150 اثر خبر داد و گفت: یک دوره آموزشی کوتاه مدت نیز در زمان برگزاری جشنواره برای شرکت کنندگان در رشته های مختلف برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره ترنج چهارشنبه شب با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در کانون فرهنگی مریم واقع در خیابان آذر قم برگزار می شود.

رفیعی همچنین از دیدار شرکت کنندگان جشنواره ترنج با مراجع تقلید و علما خبر داد و گفت: هنرمندان و شرکت کنندگان در سومین جشنواره ترنج ظهر پنجشنبه با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار خواهند کرد. بازدید از کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع)، عبادتگاه حضرت معصومه(س) و بیت امام خمینی(ره) و همچنین حضور در مسجد مقدس جمکران، حرم کریمه اهل بیت و دیگر اماکن متبرکه از دیگر برنامه های حاشیه ای این جشنواره به شمار می آید.

معاون ارتباطات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ابراز داشت: مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی ترنج با حضور حجت الاسلام ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام علیرضا پناهیان نماینده ولی فقیه دردانشگاه هنر صبح جمعه در مرکز جهانی اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از نفرات اول تا پنجم رشته های مختلف تجلیل به عمل خواهد آمد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات