۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۳۶۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران:

سیره حضرت فاطمه بستر تربیت فرزندان صالح را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران، الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) را سبب تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: زندگی این بانوی ارزشمند اسلام، مصداق بارز‌ عطوفت در خانواده است.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر حجت‌الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)، امام راحل و همچنین سالروز آزاد سازی خرمشهر در این دانشگاه برگزار شد، حضرت فاطمه(س) را بانوی اول جهان اسلام معرفی کرد و گفت: هنوز کسی نتوانست با جایگاه و شخصیت آن بانوی نمونه اسلام به خوبی آشنا شود.

وی ضمن بیان سیره زندگی حضرت فاطمه‌(س) به برخی از سجایای اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و با بیان این که ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت از ویژگی‌های شاخص ایشان بود، افزود: نکته اول در خصوص ماندگاری حضرت زهرا(س)، ارتباط او با خدا است و ایشان به خاطر گوهر وجود فاطمه‌بودنش، به خاطر اتصال به خدا که در سایه معنویت کسب می‌شود، ماندگار شد.

وی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا‌(س) را عفت و حیا، احترام به والدین، ارتباط و پیوند ایشان با خداوند برشمرد و افزود: بزرگ‌ترین ویژگی حضرت، محدثه بودنشان بود چون هم حدیث آسمانی را دریافت می‌کردند و هم حدیث را بازگو می‌کردند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران با بیان این که همه رفتارها و کردارهای حضرت فاطمه(س) باید به عنوان الگویی برای زنان قرار گیرد، ادامه داد: ویژگی های رفتاری و زندگی سراسر مطهر حضرت فاطمه(س) شایستگی الگو قرار دادن این حضرت را برای همه زنان جهان آشکار می‌کند.

حجت الاسلام حسینی در مورد توصیف هایی که برای معرفی حضرت فاطمه(س) در قرآن آورده شده است، اظهار داشت: خداوند در سوره آل عمران ضمن همه ‌تعاریفی که از حضرت مریم(س) می‌کند سه خواسته را که عبارتند از قنوت، نماز برای خدا و توجه و پیروزی از کسانی که نسبت خداوند خاشع هستند برای حضرت مریم(س) مطرح می‌کند که مقصود خداوند از خواسته‌ سوم پیروی و الگوبرداری مریم(س) از حضرت فاطمه(س) است.

وی، توسل جستن به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را راه میانبری برای رسیدن به مقصد نهایی و کمال آدمی دانست و خاطرنشان کرد: امروز الگو پذیری از سیره و سیرت حضرت فاطمه‌(س) باید از دغدغه های اصلی همه بانوان ایران اسلامی باشد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران، الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و تصریح کرد: زندگی این بانوی ارزشمند اسلام، مصداق بارز مهرو عطوفت در خانواده بوده که بستر مناسبی برای تربیت فرزندان صالح فراهم می کند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، سوم خرداد را روز ملی مقاومت و پیروزی ملت ایران برشمرد و افزود: شهیدان با داشتن نیروی ایمان به خداوند و برای رضای او در مقابل دنیای استکبار ایستادند.

وی پیوند میان شهادت و ولایت را نیروی محرکه نسل جوان برای رفتن به خط مقدم جهاد با دشمن عنوان کرد و گفت: رزمندگان ایران اسلامی به دلیل پیوند عمیقی که با ولایت و رهبری داشتند، توانستند دشمنان ایران اسلامی را زمین گیر کنند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران، در ادامه با یادآوری جنگاوران صدر اسلام خاطر‌نشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای حفظ اسلام ناب محمدی، پیام شهیدان از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات