۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۷۰۵
عضو شورای فرهنگی عمومی کشور:

ترویج اسلام ناب محمدی بهترین راه مقابله با عرفان های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امروز فرقه های ضاله اندیشه های اسلامی مردم به ویژه نسل جوان جامعه را هدف گرفته اند.
حسينعلي قاسم زاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسینعلی قاسم زاده، مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در جمع برخی از فعالان فرهنگی استان در ساری با اشاره به این که امروز فرقه های ضاله اندیشه های اسلامی مردم به ویژه نسل جوان جامعه را هدف گرفته اند، گفت: گسترش روز افزون این فرقه های شیطانی یک خطر بزرگی است که باید جلوی آنها گرفته شود.

وی با بیان این که ترویج فرقه گرایی در سطح جهان یک رشد نگران کننده ای دارد، افزود: براساس برخی آمارهای منتشر شده هرهفته دو فرقه انحرافی در دنیا به وجود می آید.

قاسم زاده با بیان این که هر کدام از این فرقه های انحرافی و نوظهور برنامه و دستورالعمل خاصی برای رسیدن به اهداف شوم خود دارند، تصریح کرد: از بین بردن مبانی دینی، فرهنگ اهل بیت(ع) و هویت دینی را از جمله مهم ترین اهداف این فرقه های منحرف از ورود به کشورمان است.

وی، شاخصه اصلی عرفان های نوظهو را تعالی زدایی از مفاهیم معنوی دانست و با اشاره به این که در عرفان های نوظهور، هدف رسیدن به آرامش است و براین اساس انسان می تواند خدا را هر طور که دوست دارد، تصور کند، افزود: این در حالی است که در اندیشه های دینی اسلامی، خدا وجود محض است که فیض وجود می دهد و انسان وجود اعتباری است و چنانچه این افاضه قطع شود انسان هیچ معنایی ندارد.

قاسم زاده با تأکید براین که در عرفان اصیل اسلامی هدف، قرب الهی است که از راه عمل به شریعت مبین اسلام حاصل می‌شود، ادامه داد: با بررسی کوتاه نسبت به عرفانو های نوظهور در خواهیم یافت که این عرفان های ساختگی فاقد این ملاک های مهم هستند.

وی با بیان این که عرفان های انحرافی و نوظهور منکر خدا هستند و در حوزه خداشناسی تصور درستی از آفرینش ندارند، خاطرنشان کرد: علاوه براین عرفان های نوظهور نگاهی تک بعدی به انسان دارد و این یکی دیگر ازمشکلات مهم این معنویت های دروغین است.

قاسم زاده با بیان این که شناخت کافی از هر مسأله ای امکان پذیرش شتاب زده نسبت به آن را به حداقل می رساند، ادامه داد: فرقه های نوظهور همواره در برابر اندیشه های آگاه وهوشیار حرفی برای گفتن ندارند و به راحتی شکست می خورند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران در مواجه با جریان‌های فکری متعدد افزود: بهترین راه مقابله با جریان فکری منحرف احیای اسلام ناب محمدی است.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، تبلیغ عرفان اصیل اسلامی را مهم ترین راه مقابله با فرقه های نوظهور دانست و خاطرنشان کرد: تولید فیلم، نمایش، کتاب، نشریه و دیگر محصولات فرهنگی در خصوص تبلیغ عرفان اصیل اسلامی سد محکمی در برابر افکار انحرافی فرقه های ضاله است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح فرقه های انحرافی خطر بزگ این فرقه ها را در ترویج افکار ضد دینی و مبارزه با اخلاق دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم در مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه ایستادگی کنیم و مانع جذب افکار بیگانه شویم باید به ترویج صحیح عقاید دینی بپردازیم و با شیوه های صحیح به جذب جوانان پرداخت

قاسم زاده با بیان این که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی از کوچکترین فرصت استفاده کرده و با ترویج فرقه های مختلف انحرافی در بین جوانان و نوجوانان قصد تخریب افکار عمومی را دارند، گفت: امروز همه باید دربرابر ترویج این عرفان های دورغین هوشیار باشیم.

وی با اشاره به این که فرقه‌های انحرافی عقل‌ستیز هستند و شست‌و‌شوی مغزی یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای آنها برای جذب افراد است، تصریح کرد: متأسفانه عدم آگاهی نسل جوان جامعه با کارکرد این فرقه های ضاله، سبب افتادن دردام این فرقه های شیطانی می شود./950/
ارسال نظرات