۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۳۳۷
مدیر مجمع الفکر الاسلامی:

موسوعه مولفی الامامیه در حال تدوین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجمع الفکر الاسلامی اظهار داشت: هدف اصلی تدوین موسوعه مولفی الامامیه معرفی نویسندگان امامی و و تاثیر گذاری علمی آنها است.
كتاب


حجت الاسلام محمد نبی‌زاده، مدیر مجمع الفکر الاسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: بی شک انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ولایت فقیه که ادامه راه امامت است تاسیس شده و از همین رو ضروری است تا در این مقطع حساس تاریخی به منظور حفظ و معرفی میراث مکتوب امامیه گام جدی برداشته شود.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: اکنون معرفی میراث علمی شیعه باید مناسب با ادبیات روز و جامع‌تر از آنچه محققان برجسته گذشته در این زمینه انجام داده‌اند باشد.

مدیر مجمع الفکر الاسلامی بیان داشت: طرح تدوین اثری با عنوان «موسوعه مولفی الامامیه» در همین راستا به اجرا درآمد و از آغاز دهه هفتاد به طور جدی آغاز شد.

این پژوهشگر علوم اسلامی بیان داشت: هدف اساسی تدوین این اثر معرفی نویسندگان امامی مذهب اثنی عشری و نقش اندیشه و قلم آنان در معرفی ساختار فرهنگ غنی اسلام و علوم عقلی و انسانی است.

وی بیان داشت: این طرح به شرح حال علمی نویسندگان از قدما و متاخرین همراه با ذکر آثار علمی آنان از تالیف، ترجمه، شرح، حاشیه با بیان زبان تالیف و موضوع و همچنین تمام خصوصیات چاپی آن می‌پردازد.

محقق حوزه علمیه قم گفت: موسوعه مولفی الامیه منبعی پر محتوا در موضوع خود برای جویندگان شرح حال دانشمندان امامیه و آثار ایشان است.

وی گفت: به طور متوسط هر جلد از این موسوعه شامل 1700 تا 1800 مولف است که تاکنون 10 جلد آن به چاپ رسیده است و پنج جلد نیز آماده چاپ است.

پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه پیش بینی شده این طرح در سال 1397 به پایان برسد بیان داشت: این اثر در صورت تکمیل، منبعی غنی در خصوص آثار قلمی نویسندگان امامی در موضوعات مختلف دانش بشری است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: این موسوعه در نهایت به صورت نرم افزاری با قابلیت‌های جستجوی قرنی، موضوعی و حتی منطقه‌ای قابل بهره برداری خواهد بود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات