۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۷۰۶
استاد حوزه و دانشگاه؛

جریان انحرافی گروهی کذاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریان انحرافی که معتقد است در عصر غیبت امام زمان‌(عج)، نیازی به ولی فقیه نیست، آنان را گروهی کذاب خواند.
حجت الاسلام جواد سليماني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد سلیمانی، استاد حوزه و دانشگاه، عصر هفتم تیرماه در نشست حلقه‌های معرفت که در رواق معرفت حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) برگزار ‌شد با اشاره به اهمیت نهاد وکالت در زمان امام موسی کاظم(ع) و با بیان این‌که این نهاد امور مربوط به شیعه را انجام می‌داد و مشکلات فکری و اعتقادی آنان را حل می‌کرد، گفت: حکم ولایت فقیه در زمان غیبت مانند نهاد وکالت در زمان امام کاظم‌(ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریان انحرافی که ادعاهای دینی می‌کند و معتقد است عصر حاضر، عصر حضور امام زمان‌(عج) است و اگر کسی با آن حضرت ارتباط برقرار کند، نیازی به ولی فقیه ندارد، این ادعا را از اصل بی‌اساس دانست.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که براساس روایت، هرکس مدعی ارتباط با امام زمان‌(عج) باشد، کذّاب است، جریان انحرافی را گروهی کذاب خواند.

حجت‌الاسلام سلیمانی تصریح کرد: اینها معتقدند شورای نگهبان نباید در امور مسلمانان دخالت کند، اما ولی فقیه تأکید دارد که آنچه شورای نگهبان انجام می‌دهد صحیح است.

وی با بیان این‌که در دوران امام کاظم‌(ع) هم افرادی بودند که می‌گفتند پس از امام دیگر امامی نخواهد بود، اظهار داشت: پشت سر این فرقه، توطئه‌هایی نهفته بود و امام کاظم‌(ع) با رسوا کردن آنان، از این گروه به عنوان افرادی منحرف یاد کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه از اسامی چند نفر از وکلای امام کاظم‌(ع) مانند مفضل بن عمر جعفی، عبدالله بن جندب بجلی و عبدالرحمن بن حجاج نام برد و گفت: وکلای امام هفتم افزون بر کارهای وکالت، در امور اقتصادی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی نیز فعال بودند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که همواره از اهل بیت‌‌(ع) جنبه‌های معرفتی، عرفانی و عبادی آنان را یاد می‌گیریم، اما کمتر از زندگی اقتصادی و معیشت آنها گفته می‌شود، به بیان شیوه‌های اقتصادی امام کاظم‌(ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به دلایل بی‌توجهی و غفلت مردم از روش زندگی و معیشت ائمه اطهار‌(ع) ابراز داشت: از آنجا که مردم به معیشت خود رسیدگی می‌کردند و عمدتاً از مسائل عبادی غافل می‌ماندند، بیشتر جنبه عبادی امامان‌(ع) مطرح شده است.

وی با بیان این‌که عمر مفید امام کاظم‌(ع) در زمینه اقتصادی در دو محور کسب درآمد و منابع مالی حضرت و همچنین روش مصرف این منابع بررسی می‌شود، گفت: تجارت، کشاورزی و دامداری، سه منبع مالی اهل بیت‌(ع) بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه منابع مالی اهل بیت‌(ع) را به درآمدهای خصوصی و درآمدهای عمومی تقسیم کرد و ادامه داد: درآمدهای عمومی اهل بیت‌(ع) از طریق خمس و زکات تأمین می‌شود که در استفاده از آن ولایت تام داشتند و اموال کسب شده را برای فرزندانشان وقف می‌کردند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات