۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۰۶۵

مراسم اولین سالگرد ارتحال علامه فضل الله در برخی کشورهای جهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله در برخی از کشورهای جهان برگزار شد.
علامه سيد حسين فضل الله علامه فضل الله نوري المالکي نخست وزير عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله، مرجع تقلید فقید شیعیان لبنان در برخی از کشورهای جهان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ارتحال این مرجع تقلید در شهرهای مختلف لبنان، جمهوری اسلامی ایران، عراق، آلمان، استرالیا برگزار و قرار است مراسم مشابهی نیز، روز جمعه در استرالیا، کویت و کانادا برگزار شود.

حجت الاسلام «سید علی فضل الله» خطیب جمعه بیروت و فرزند این مرجع تقلید فقید در مراسمی که در پایتخت لبنان برگزار شد گفت: ما همچنان از جرات و افکار آیت الله فضل الله برای ورود به صحنه های مختلف استفاده می کنیم.

وی بر لزوم تمسک به مقاومت تاکید کرد و افزود: همگان باید به عناصر مقاومت فکری و اخلاقی تمسک جویند و از مقاومت مجاهدانه در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی که چیزی جز قدرت نمی فهمد حمایت کنند.

«نوری المالکی» نخست وزیر عراق نیز در گفت وگو با شکبه العراقیه درباره حضرت آیت الله فضل الله تصریح کرد: عراق در قلب آیت الله سید محمد حسین فضل الله قرار داشت، وی در عراق متولد و دوران کودکی را در این کشور گذراند، مسیر علمی و جهادی خود را در نجف اشرف شروع کرد، ولی متاسفانه نتوانست بار دیگر به این کشور سفر کند.

وی اظهار داشت: آیت الله فضل الله فعالیت های فراوانی در دو جنبه داخلی و خارجی داشت. وی تلاش فراوانی کرد تا افکار اسلامی ناب را گسترش دهد و با حالت های خرافه ای به شدت مبارزه کرد و تاوان ایستادگی در برابر این اندیشه ها را پرداخت و دشمنی های فراوانی را در راه اسلام و اندیشه های اسلامی متحمل شد.

نوری المالکی ادامه داد: در گذشته نیز علمای فراوانی در حوزه علمیه به دلیل برافراشتن پرچم تغییر با دشمنی هایی مواجه شدند که شهید سید محمد باقر صدر (ره) در راس آنان قرار دارد.

نخست وزیر عراق با اشاره به خدمات ارزنده این مرجع فقید گفت: این مرجع فقید به هیچ وجه سکون و بی تحرکی از خود نشان نداد و از همه فرصت ها برای تبلیغ و نشر دین استفاده می کرد و در دیدارهایی که با ایشان داشتیم همواره تاکید می کرد که استراحت در برهه کنونی حرام است. /980/ب902/گ
ارسال نظرات