۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۳۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

ترویج عفاف در جامعه هرگونه توطئه نرم را در جامعه خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، رعایت حجاب و عفاف و ترویج مسائل دینی و معنوی مهم‌ترین سلاح زنان در رویارویی با تهاجم فرهنگی غرب و مقابله با دشمنان در جبهه جنگ نرم است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به‌ روز ملی عفاف و حجاب‌ گفت: حجاب از ضروریات اسلام است و از دیدگاه قرآن عدم رعایت آن از گناهان کبیره محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با دریافتن اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظامی اسلامی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، حفظ حریم خانواده با ترویج و صیانت از شئونات اسلامی و تربیت شایسته کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین وظایف زنان در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هر فردی که در حریم خانواده با مسائل دینی و قرآنی مأنوس باشد به یقین به سوی مفاسد اجتماعی و اخلاقی سوق داده نخواهد شد و در نتیجه شاهد ارتقای سطح امنیت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، جلوگیری از تهییج و خنثی کردن لذت های نفسانی، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی، حضور معنوی گرایانه زنان و مردان در محیط اجتماعی، حفظ ارزش‌های انسانی، مانند عفت، حیا و متانت در جامعه و مصونیت زنان در همه زمان‌ها و مکان‌ها را از ‌آثار و فواید حجاب اسلامی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، باید همه ابزارهای فرهنگ‌ساز از قبیل کتاب، مطبوعات و صدا و سیما در راستای رعایت پوشش و حجاب برتر و مطلوب و امنیت اجتماعی قدم بردارند و کوتاهی در این عرصه جبران‌ناپذیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که حجاب و عفاف عاملی برای شخصیت زن و تأمین و تضمین کننده امنیت روحی و روانی و اجتماعی او است، گفت: امروز هیچ مسأله‌ای از مسائل اجتماعی به اندازه پرداختن به عفاف و حجاب اهمیت ندارد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با تأکید بر این که حجاب یکی از مهم‌ترین مسائل ارزشی در عرصه امور فرهنگی است، ادامه داد: تربیت دینی و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف راه‌گشای جامعه به سوی حیات طیبه است.

وی افزود: نهادینه‌کردن فرهنگ اصیل حجاب و عفاف در بین روابط اجتماعی و الگو قرار دادن حضرت فاطمه الزهرا‌(س) به عنوان انسان کامل، مهم‌ترین عامل بالندگی انسان‌ها و در نتیجه جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، رعایت حجاب را نشانه شخصیت و عامل مصونیت بانوان عنوان کرد و افزود: پوشش چادر محدودیت نیست بلکه برترین حجاب است و بانوان را مانند دُری در صدف از چشم بیگانگان و نامحرمان محفوظ نگه می‌دارد. 

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در اصلاح جامعه و تهذیب نفس یادآور شد: اگر همه ما به عنوان یک مسلمان به وظیفه خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم به یقین جامعه به سوی رستگاری و معنویت پیش می‌رود.

وی در پایان سخنان خود گفت: سعادت و سلامت هر ملت و جامعه، بستگی به سالم بودن افراد جامعه دارد و هر قدر از سوی مردم دستورات دینی و اجتماعی در حوزه اخلاق رعایت شود، ‌سلامت آن جامعه نیز افزایش می‌یابد./950/ت302/س
ارسال نظرات