۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۶۳۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عفاف و حجاب تنها در سایه تزکیه نفس و تقوا به دست می‌آید

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فلسفه حجاب به لحاظ پوشش ظاهری و هم به لحاظ گفتاری در مقابل نامحرم گفت: رعایت این امر قرب به خداوند است که فقط در سایه تزکیه نفس و تقوا به دست می آید.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع بانوان فرهنگی استان، حجاب را مایه سربلندی و افتخار بشر دانست و گفت: یکی از شیوه های استبداد و تسلط بر جهان که از سوی مستکبران و زورگویان عالم در حال انجام است، سست کردن مقوله حجاب و عفاف در بین ملت ها است و بی شک کم رنگ شدن و از بین رفتن عفاف و حجاب در میان جوامع موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد.

وی افزود: عدم رعایت حجاب و عفاف افزون بر سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروهای انسانی، شیوع انواع بیماری های روانی، از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل را در پی دارد و رعایت آن می تواند از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به اهمیت حجاب در ایران اسلامی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه راه های مختلفی وجود دارد، از جمله این که همه دستگاه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده و روش‌های اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه ضمن تاکید بر توجه بیشتر فعالان فرهنگی و مسؤولان در جهت تقویت اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: حجاب و عفاف امری ضروری جهت استحکام بنیان های فکری بشریت است و دیوار امنیت فکری و ذهنی بشر را نیز مقاوم تر می کند و باید گفت، حجاب یک هدیه الهی برای بشر محسوب می شود و باید این امر برای بشریت تبیین شود.

وی در ادامه سخنان خود خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از نهاد خانواده شروع کرد و در این زمینه نقش آموزشی و پیشگیرانه نهاد آموزش و تربیت یعنی مدارس نیز در کنار خانواده بسیار مهم و مؤثر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، توجه به ارزش‌های اخلاقی مانند عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: ارتقای جایگاه و ازرش زنان، افزایش بهداشت روانی افراد و جامعه، استحکام بنیان خانواده و متجلی شدن ارزش های عالی انسانی از کارکردهای مهم عفاف و حجاب در جامعه است.

وی با اشاره به فلسفه حجاب به لحاظ پوشش ظاهری و هم به لحاظ گفتاری در مقابل نامحرم گفت: رعایت این امر قرب به خداوند است که فقط در سایه تزکیه نفس و تقوا بدست می آید.

حجت الاسلام شکریان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از جمله فعالیت های فرهنگی مهم دانست و گفت: بهره گیری از شیوه های متنوع، نوین و بدور از موازی کاری می تواند در اجرای صحیح و اثر‌گذاراین فرهنگ موثر باشد.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با دریافتن اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظامی اسلامی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حفظ حریم خانواده با ترویج و صیانت از شئونات اسلامی و تربیت شایسته کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین وظایف زنان در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هر فردی که در حریم خانواده با مسائل دینی و قرآنی مأنوس باشد به یقین به سوی مفاسد اجتماعی و اخلاقی سوق داده نخواهد شد و در نتیجه شاهد ارتقای سطح امنیت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام شکریان، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، جلوگیری از تهییج و خنثی کردن لذت های نفسانی، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی، حضور معنوی گرایانه زنان و مردان در محیط اجتماعی، حفظ ارزش‌های انسانی، مانند عفت، حیا و متانت در جامعه و مصونیت زنان در همه زمان‌ها و مکان‌ها را از ‌آثار حجاب اسلامی عنوان کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات