۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۷۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سالانه بیش از 10 هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از ده هزار مبلغ سالانه در مناسبت‌های مختلف به سراسر استان خبر داد.
اعزام مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عصر روز گذشته در مراسم افتتاح اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه و مراسم معارفه رییس این اداره از اعزام بیش از ده هزار مبلغ سالانه در مناسبت های مختلف به سراسر استان خبرداد.

وی افزود: خوشبختانه در بخش اعزام این سازمان با فعالیت چشمگیری روبه‌رو هستیم که با راه‌اندازی بانک اطلاعات، اطلاعات همه مبلغان، حوزه‌های علمیه، شناسنامه فرهنگی تبلیغی روستاها، نیروهای تحصیل کرده و مبلغان آن در دسترس است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار داشت: مبلغان از مهم‌ترین عوامل تعالی و رشد سازمان هستند که با تبلیغ به موقع امور دینی، فرهنگی و اسلامی، تأثیر بسزایی در جامعه دارند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که در بخش قرآنی این نهاد، دارای 70 عنوان فعالیت قرآنی است و تا کنون خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه کرده است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی مازندران تاکنون شش هزار نیروی تربیت‌شده قرآنی دارد.

وی افزود: در حال حاضر یکصد حافظ کل مازندرانی در زیر مجموعه این نهاد فعالیت قرآنی دارند و به طور متوسط در طول سال 50 دوره تربیت معلم قرآن برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که طرح مصباح الهدی و نورالهدی از طرح‌های ابتکاری قرآنی و فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران است، تصریح کرد: این دو طرح شامل یک دوره شش ساله است که در آن تربیت نیرو برای آینده کشور مد نظر است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه از نهاد و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان بازوی امام جمعه و خانه مبلغان و روحانیان نام برد که باید مورد توجه مسؤولان بوده و در خدمات‌رسانی به این نهاد تلاش شود.

امام جمعه گلوگاه نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی‌کردن فعالیت تبلیغات اسلامی، از این نهاد به عنوان نهادی عام المنفعه در پیشرفت امور دینی و فرهنگی یاد کرد.

حجت الاسلام  حسین رستمی شاهرودی، امام جمعه گلوگاه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی متولی امر فرهنگ در جامعه است که متاسفانه شهرستان گلوگاه به دلیل عدم وجود این سازمان سال‌ها از این نعمت بی‌بهره بوده است.

وی تصریح کرد: کسانی‌که در تبلیغ امور دینی و فرهنگی هستند باید دارای سه ویژگی اخلاص، قاطعیت و ترس باشند که خوشبختانه سازمان تبلیغات در طول سال‌های متمادی کار خود را با اخلاص انجام داده است.

فرماندار گلوگاه نیز در سخنانی با اشاره به عملکرد مثبت حجت الاسلام سید محمد بابایی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بهشهر و گلوگاه در طول سال‌های گذشته اظهار داشت: خوشبختانه این مدیر توانمند در طول این سال‌ها با کمک به فرهنگ دینی و اسلامی، خدمات شایانی به منطقه ارائه کرده است.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام حسینعلی فعالی به عنوان نخستین رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه معرفی شد./950/پ202/س
ارسال نظرات