۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۸۸۲
رهبر شیعیان بحرین:

دشمنان تشیع باید به سرنوشت صدام بیاندیشند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین، دشمنان تشیع و اهل بیت (ع) را به تدبر در سرنوشت صدام فراخواند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد دین و شعائر دینی را عزیزترین دارایی ملت بحرین توصیف کرد و گفت: فقر، آزار و اذیت و بی ارزش جلوه دادن جان و خون شهروندان برای مردم بسیار گران است، ولی تجاوز به کرامت، دین، شعائر دینی، مساجد و حسینیه ها از همه این امور سخت تر بوده و ملت حاضر است برای بازپس گرفتن همه این امور از هیچ گونه فداکاری و ایستادگی دریغ نکرده و هرآنچه را که دارد تقدیم می کند.

وی افزود: هر که درباره هیئت ها و مجالس عزاداری حسینی و اوقاف شیعیان سخن بگوید درصدد گسترش فتنه سوزان و شعله ور شدن آتش آن در جامعه بوده و هر کس این اقدامات را انجام دهد هیچ عشقی به وطن و ملت ندارد و می خواهند جنگ داخلی و فتنه های کور جهت به آشوب کشیدن کشور را دارد.

آیت الله عیسی قاسم فتنه های طایفه ای را بزرگ ترین خطر برای جوامع خواند و تصریح کرد: همگان می دانند که سخن گفتن و توهین به مذهب سبب برانگیخته شدن احساسات پیروان آن مذهب می شود. کسی که در این مورد سخن می گوید به دشمنی با مردم می پردازد و جامعه را به سوی جبهه گیری های مذهبی و طایفه ای سوق می دهد، هدف قرار دادن شعائر دینی و مذهبی مردم، از بزرگ ترین جنایت هاست که خون برادران مسلمان را هدف قرار داده است.

رهبر شیعیان بحرین مقامات بحرین را به سرنوشت حکام سابق یادآور شد و اظهار داشت: افرادی که در صدد هدف قرار دادن هیئت ها و مجالس عزاداری حسینی، اداره اوقاف و اعتقادات مردم هستند باید به سرنوشت صدام بیاندیشند، این دیکتاتور سال ها با روش های مختلف با دین، امام حسین (ع)، احکام شرعی، بارگاه های ائمه اطهار (ع) و زیارت آنان، نماز جمعه و نماز جمعه به مبارزه پرداخت و به سرکوب شدید این عبادات اقدام کرد.

وی ادامه داد: همه دشمنی ها و تلاش های صدام ناکام ماند و به وی بازگشت. دین باقی است، امام حسین (ع) جاویدان است، اوقاف بدست صاحبان امینش رسید، زیارت اباعبدالله (ع) پررنگ تر شد و مردم برای زیارت این امام حاضرند جان خود را تقدیم کنند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: تحکیم ولایت پذیری، افزایش هوشیاری مذهبی و گسترش روحیه فداکاری نتایج مبارزه صدام مقبور با اهل بیت (ع) و شعائر دینی بود.

خطیب جمعه شهر دراز بر لزوم احترام به مذهب تشیع در بحرین تاکید کرد و بیان داشت: همگان باید بدانند که مذهب جعفری همانند مذهب اهل سنت در بحرین قابل احترام است و اصالت آن به صدر اسلام می رسد. اگر تاریخ محکم و واقعیت های روشن برای حمایت از این مذهب به دلیل اشکالات سیاسی و دشمنی های صورت گرفته علیه آن امکان پذیر نیست، پس باید قانونی روشن و قابل تعریفی برای توقف تلاش های عبث علیه مذهب و آزادی آن تصویب شود.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب چنین قانونی گفت: البته تلاش های دشمنان علیه مذهب هیچ فایده و سودی نخواهد داشت، زیرا هوشیاری و اراده ملت ها در حال حاضر به شدت افزایش یافته است و جهت احقاق حق و تثبیت وجود خود از مقاومت و پایداری مثال زدنی بهره مند شده اند.

آیت الله عیسی قاسم اجرای فوری اصلاحات را خواستار شد و تاکید کرد: حرمت دین از اهم مسائل و اصلاحات سیاسی است و دین مبین همواره بر لزوم اجرای اصلاحات سیاسی تاکید می ورزد. دین موظف است در برابر انحرافات سیاسی ایستادگی کند و تجاوز به دین، اصلاحات سیاسی را حتمی می سازد./980/ب902/گ
ارسال نظرات