۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۱۲۵
روز جمعه؛

تجمع بزرگ ملت بحرین در سنابس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین تجمع بزرگ ملت بحرین، روز جمعه در سنابس این کشور برگزار خواهد شد.
تجمع ملت بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض ر‍ژیم آل خلیفه که از گفت وگوهای نمایشی این کشور کناره گیری کرده است اعلام کرد که ششمین تجمع بزرگ ملت، روز جمعه در شهر سنابس برگزار خواهد شد.

در این تجمع که با شعار «بر خواسته های ملی خود پافشاری می کنیم» مسوولان جمعیت الوفاق اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت.

جمعیت الوفاق در هفته های گذشته نیز با برگزاری تجمع های مشابه بر لزوم اجرای اصلاحات سیاسی و برآورده شدن مطالبات ملت تاکید کرده بود.

این جمعیت همچنین در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد از ادامه بازداشت پزشکان و کادر پزشکی در زندان های آل خلیفه به شدت انتقاد و بر لزوم آزادی فوری آنان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: کادرهای پزشکی برخی از بیمارستان های بحرین همچنان در زندان بسر می برند و از حقوقی که قانون و معاهده های بین المللی به آنها داده است محروم هستند، شهادت این افراد برای کمیسیون تحقیق و تفحصی که پادشاه برای رسیدن به حقایق تشکیل داده است ضروری به نظر می رسد، ولی ادامه حضور آنان در زندان این حق را از آنان می گیرد.

الوفاق بر لزوم آزادی فوری پزشکان و کادرهای پزشکی تاکید کرد و افزود: پزشکان و کادرهای پزشکی با رفتارهای بسیار ناپسندی در زندان مواجه هستند و تحت شکنجه، توهین و آزار و اذیتی شدیدی قرار دارند. بازداشت پزشکان و جرم تلقی کردن رفتار انسانی و حرفه ای آنان با مجروحان حوادث اخیر نشان داد که دولت، بحران بی اعتمادی را نسبت به قشرهای مختلف ملت گسترش می دهند.

بزرگ ترین حزب معارض آل خلیفه تصریح کرد: هیئت جامعه پزشکان ایرلند که با هدف اطلاع از اوضاع پزشکان به بحرین سفر کرد نتوانست با پزشکان بازداشت شده دیدار کند و نشست خبری آنان نیز با اقدامات وابستگان رژیم آل خلیفه به جنجال کشیده شد، این امر نگرانی ها را درباره وضعیت پزشکان دوچندان کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات