۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۶۱۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

جامعه بی‌توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فریضه های مهم اسلامی یاد کرد و گفت: جامعه ای که از فریضه مهم الهی دور باشد از رحمت خداوند دور می‌شود.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فردیدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، امام جمعه فریدونکنار امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار داشت: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیا نشود، از رحمت خداوند به‌دور می‌شود؛ چون احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.

وی گفت: احیا امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است که متأسفانه به علت سهل انگاری بعضی از مسئولین در حال فراموشی است.

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: آیات بسیاری داریم که ما را دعوت کرده به این فریضه الهی، احیای سنت پیامبر اکروم(ص) و ترویج شریعت اسلام جز در جامعه ای که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آن جامعه وجود داشته باشد، امکان ندارد.

وی ادامه داد: حرکت عظیم امام حسین‌(ع) در عاشورا، ریشه همین فریضه الهی است که فرمود: حرکت کردم تا امر به معروف و نهی از منکر را دنبال و احیا کنم.

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ما به مستحبات می پردازیم ولی واجبات را رها می کنیم و علتش عدم معرفت و شناخت است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که آمران امر به معروف و نهی از منکر جزء رستگاران هستند، گفت: مؤمنین بر بعضی دیگر ولایت دارند و حال او که اولیای خدا شد باید امر به معروف و نهی از منکر کند و در جامعه ای که در آن امر به معروف نباشد از رحمت خداوند دور است.

استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: یک قطره آب در مقابل یک اقیانوس چقدر ارزش دارد و امر به معروف و نهی از منکر به منزله اقیانوس است که جبهه و جنگ‌ها در مقابل امربه معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل اقیانوس هستند.

وی اظهار داشت: کسی به مرحله کمال در معرفت دینی می رسد که دارای خسیسه امر به معروف و نهی از منکر باشد و مسلمانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند او هنوز در مسلمانی کامل نشده است.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌کاهد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: پیشوایان معصوم‌(ع) افزون بر تحلیل علمی و تبیین جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در رفتار و سیره عملی خود نیز اهتمام زیادی به این فریضه داشتند.

وی در پایان سخنان خود گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهکاری مهم و مناسب در کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات