۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۹۲۰

اعزام 1200 روحانی برای تبیین احکام و مناسک حج

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: امسال نزدیک به 1200 روحانی مسئولیت فرهنگی و تبیین احکام و مناسک حج را در کاروان های ایرانی بر عهده دارند.
حجت الاسلام روزبه برکت رضايي مسؤول پايگاه اطلاع رساني حج در بازديد از خبرگزاري رسا
حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مسؤول پایگاه اطلاع رسانی حج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به قحطی در سومالی و تاکید رهبر معظم انقلاب برای کمک به مسلمانان این کشور گفت: میلیونها انسان و مسلمان در بخش هایی از آفریقا و بخصوص سومالی با شدیدترین خشکسالی دهه های اخیر دست و پنجه نرم می کنند. هر ساعت شماری از گرسنگی و تشنگی جان می سپارند. چشم آنها اینک به دستان با سخاوتی است که هر کسی می تواند در هرگوشه ای از جهان به شکرانه برکاتی که از آن برخوردار است با آن هدیه ای را به این چشم های در انتظار تقدیم کند .

وی افزود: حجاج بیت الله الحرام سال گذشته به تاسی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای ، بخشی از هزینه های قابل صرفه جویی خود مانند پذیرایی از مستقبلین را به کمک به سیل زدگان پاکستان اختصاص دادند . آن هدایا به میلیونها تومان رسید که تنها در یک رقم بیش از 170 میلیون تومان آن هدایایی بود که حجاج محترم به بعثه مقام معظم رهبری تحویل داده بودند تا به سیل زدگان پاکستان کمک شود.

حجت‌الاسلام برکت رضایی خاطر نشان کرد: آن کمک های بسیار ارزنده همچنین با قربانی های حجاج همراه شد و توانست التیامی بر زخم های شدیدی که بر روح و جان مردم شریف پاکستان در حادثه سیل وارد آمده بود، باشد.

وی تصریح کرد: امسال هم بیایید تجربه ای دیگر در افکنیم . آفریقایی ها را در نظر بگیریم و به همان شیوه پارسال هدایای خود را از محل صرفه جوی های ممکن به آنان اختصاص دهیم که قطعا خداوند تبارک وتعالی بیشتر راضی خواهد شد و مقبول تر واقع می شود.

مسؤول پایگاه اطلاع رسانی حج تاکید کرد: اگرچه مردم بزرگوار ایران در مقاطع مختلف درایت و وظیفه شناسی خود را نشان داده اند اما لازم است از هم اکنون متولیان فرهنگی بویژه مدیران و روحانیون کاروان ها با برنامه ریزی و ارائه الگوهای صحیح بستری مناسب را برای لبیک به فراخوان کمک به مردم قحطی زده آفریقا بخصوص مسلمانان فراهم کنند تا بار دیگر فلسفه حقیقی حج نمایان شده و امت اسلامی از آزمونی سخت سربلند بیرون آیند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اعزام روحانیان کاروان ها به حج تمتع اظهار داشت: امسال نزدیک به 1200 روحانی مسئولیت فرهنگی و تبیین احکام و مناسک حج را در کاروان های ایرانی بر عهده دارند که این عزیزان می‌توانند در همراهی مردم برای کمک به قحطی زدگان سومالی کمک بسزای داشته باشند./917/پ202/ص
ارسال نظرات