۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۴۶۹

نشست بررسی تأثیرات روز جهانی قدس در منطقه قفقاز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی تأثیرات روز جهانی قدس در منطقه قفقاز به همت دفتر مطالعاتی و فرهنگی آران تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام مالك اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، امروز در نشست بررسی تأثیرات روز جهانی قدس در منطقه قفقاز که در در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ملت های مسلمان با همبستگی و اتحاد در این روز می توانند روحیه مضاعفی به ملت فلسطین و سایر ستمدیدگان جهان ببخشند.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به دنبال اهداف استعماری خود در خاورمیانه است، تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی‌(ره) سیاست استکبار ستیزی را علیه مستکبران و هم دستانشان آغاز کرد و هدف مبارزه ایشان شکست دادن رژیم صهیونیستی بود.

حجت الاسلام شریفی روز قدس را سرآغاز جراحی غده سرطانی موجود در منطقه دانست و افزود: در این روز ملت‌های اسلامی با کنار گذاشتن هرگونه کدورت با یکدیگر متحد شده و لرزه بر تن رژیم غاصب صهیونیستی می اندازند.

همچنین سیدمحمدتقی علوی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر کمک به فلسطینیان و محکومیت رژیم صهیونیستی تأکید داشتند و تعیین روز قدس به عنوان روز مبارزه با مستکبرین در فاصله کمی بعد از پیروزی انقلاب نشان‌دهنده روحیه استکبارستیزی بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

علوی با بیان این‌که مسأله فلسطین مهم ترین مسأله مسلمانان جهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: روز جهانی قدس نماد خیزش اسلامی علیه استکبار محسوب می‌شود و هر سال نیز بر عظمت آن افزوده می‌شود، امروز به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران حرکتی در جهان آغاز شده که مستکبران را به تأمل واداشته، چون حرکت های انقلابی منطقه نیز برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی است.

وی با طرح این سئوال که چطور ممکن است سه میلیون نفر جمعیت بدون هیچ پیشینه و تاریخ تسلط بر ملت 22 کشور منطقه داشته باشد، گفت: مسلمانان می توانند با اتحاد بزرگترین قدرت جهان را تشکیل دهند و این غده سرطانی را از منطقه بیرون برانند.


گفتنی است، نشست «‌بررسی تاثیرات روز جهانی قدس در منطقه قفقاز‌» به همت موسسه فرهنگی و مطالعات بین المللی آران و با مشارکت دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و واحد برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد./935/پ203/س

ارسال نظرات