۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۴۰
شب گذشته؛

شهروندان بحرینی آزادی پزشکان را جشن گرفتند

خبرگزاری رسا ـ معترضان بحرینی، شب گذشته، آزادی مشروط پزشکان از زندان های آل خلیفه را جشن گرفتند.
بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان بحرینی، شب گذشته با حضور در خیابان ها آزادی مشروط و به قرار وثیقه پزشکان بازداشت شده از سوی آل خلیفه را جشن گرفتند.

معترضان با حضور در خیابان ها و سردادن شعارهایی، آزادی مشروط پزشکان و کارمندان بخش های مختلف بیمارستان های این کشور را پیروزی برای ملت عنوان کردند.

راهپیمایی کنندگان بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز تاکید و اعلام کردند در راهپیمایی جمعه اصرار که امروز از سوی جمعیت الوفاق برگزار می شود مشارکت گسترده ای خواهند داشت.

این راهپیمایی با دخالت نظامیان بحرینی و پشتیبانی اشغالگران سعودی به خشونت کشیده شد.

نیروهای امنیتی با شلیک گلوله مستقیم و گازهای اشک آور سمی به سوی معترضان منطقه دیر در صدد متفرق ساختن آنان بودند که جمعی از شهروندان دچار خفگی و مسمومیت شدند.

شهروندان سنابس نیز از حملات وحشانه نظامیان بحرینی و سعودی در امان نبودند و جمعی کثیری از آنان زخمی و تعدادی دیگر نیز بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافتند.

سرکوب شدید معترضان از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه و آل سعود با واکنش ساکنان منطقه ستره مواجه شد و به درگیری متقابل با این نیروها پرداختند.

گفتنی است مقامات رژیم آل خلیفه 24 پزشک و 23 پرستار از جمله 7 زن و شمار نامعلومی از کارمندان بیمارستان سلمانیه را به اتهام مداوای مجروحان حوادث اخیر از 6 ماه گذشته تاکنون بازداشت کرده اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات