۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۵۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

پوشش اسلامی حافظ حریم معنوی و شخصیتی زنان در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، رعایت حجاب اسلامی را زمینه‌ساز مقابله جدی با تفکرات منحط و غلط نسبت به زنان و تضمین‌کننده حفظ حریم معنوی و شخصیتی آنان در جامعه دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب در گرگان، حجاب را ابزاری برای به فعلیت درآوردن استعداد های فکری، احساسی، جذبه، همسری، مادری و بندگی خدا دانست.

وی افزود: کسی که حجاب را انتخاب کرده و حیا و عفت را برگزیده است مهارت تصمیم گیری و مدیریت احساس از سوی عقل را فعال کرده است.

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: چنین فردی زمینه تمرکز فکری و روحی لازم برای رشد و پیشرفت علمی را ایجاد کرده و وفاداری و جذابیت برای همسر را به نمایش گذاشته و صلاحیت مادری برای نسل پاک را به اثبات رسانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود نهادینه کردن فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه را نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساخت های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی باید به صورت ریشه ای وپایه ای اقدام شود.

حجت الاسلام ولی نژاد، رعایت حجاب اسلامی را زمینه‌ساز مقابله جدی با تفکرات منحط و غلط نسبت به زنان و تضمین‌کننده حفظ حریم معنوی و شخصیتی آنان در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر جامعه به سوی این فرهنگ اصیل اسلامی گام بردارد می تواند در برابر بسیاری از آسیب ها مصون بماند.

وی با بیان این که فلسفه حجاب جلوگیری از آفت های ناگواری است که اساس خانواده‌ها را تهدید می‌کند، ادامه داد: یکی از آسیب‌های جبران‌ناپذیر بدحجابی و بی‌حجابی، کاهش نرخ ازدواج در میان جوانان است که با ترویج فرهنگ عفاف وحجاب می توان جامعه ای سالم را تصور کرد.

حجت الاسلام ولی نژاد به وضعیت زنان درکشورهای غربی اشاره کرد و گفت: آن چه که امروز به عنوان اصل آزادی و حمایت از حقوق بشر توسط سران برخی از کشورهای غیر اسلامی فریاد زده می‌شود نه تنها رعایت و احترام به حقوق و ارزش‌های والای انسانی نیست بلکه هتک حرمت به همه آن ارزش‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، اسلام را دین کامل و جامعی معرفی کرد و با بیان این که این دبین مبین با توجه به جایگاه والای زنان، حجاب را به عنوان کارسازترین و برنده‌ترین سلاح برای زنان در دفاع از ارزش و کرامتشان به آنان هدیه کرده است، گفت: حجاب اسلامی برخلاف آن دسته که تنها محدودیت را برای آن متصور می شوند، مصونیت کامل زن در برابر هر گونه ناهنجاری اخلاقی است.

وی از حجاب به عنوان حافظ ارزش‌های والای زنان یاد کرد و اظهار داشت: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که اگاهی از آن می‌تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی گردد و به آن عمق و معنا بخشد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم در موارد متعدد به بحث حجاب و عفاف پرداخته است، اظهار داشت: حجاب موجب تعالی معنوی انسان، مصونیت جامعه، سلامت اخلاقی و خانوادگی و ایجاد جامعه‌ای امن و اخلاقی شده و عدم رعایت آن موجب آسیب‌ها و حوادث تلخ و زیانباری در جامعه می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات