۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۶۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

شبکه مسجد نت در قزوین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به وجود هزار و 200 مسجد در استان از راه اندازی شبکه مسجد نت با بهره گیری از اینترانت در قزوین خبرداد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل جدید اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی از راه اندازی شبکه مسجد نت با بهره گیری از اینترانت اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 200 مسجد در استان وجود دارد که راه اندازی این شبکه می تواند بسیاری از نیازهای جوانان را تامین کند که همین امر بستر حضور نسل جوان را در مساجد فراهم می کند.

وی راه اندازی شورای عالی قرآن در استان قزوین را از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برشمرد و گفت: با فعال شدن شورای عالی قرآن در استان زمینه نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در استان بیش از گذشته فراهم خواهد شد و سیاست مرتبط به فعالیت های قرآنی دستگاه های مرتبط در این شورا اتخاذ خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت الهی، فعال کردن اتحادیه قرآنی را دیگر در برنامه های در اولویت تبلیغات اسلامی قزوین اعلام و ادامه داد: در حال حاضر 22 استان کشور دارای اتحادیه قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، تئوری مطالبه، نظارت و هدایت را سیاست کاری اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برشمرد و افزود: نیاز و محدودیت های امروز جامعه در بخش فرهنگ فراوان است، در راستای سیاست و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی طرحی دو ساله را در استان پیش بینی و طراحی کرده ایم تا نهادهای فرهنگی پاسخگوی مطالبات مردم در این حوزه باشند.

وی خاطرنشان کرد: با طراحی تئوری نظارت، هدایت و مطالبه سعی داریم تا برخی مراکز و تشکل های مردمی را شناسایی و به عنوان الگو مطرح کنیم تا شاخص حرکت سایر افراد در جامعه باشند تا شاهد مرتفع شدن این نقیصه در آینده نزدیک باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ 40 برنامه مدون و تاثیرگذار از تبلیغات اسلامی تعریف و پیش بینی شده که در آینده نزدیک آماده اجرا در استان خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: البته دولت نقش بسزایی در به ثمر نشستن طرح های فرهنگی دارد، بنابر این دولت باید با تأمین امکانات و اعتبارات مکفی از دخالت مستقیم در این حوزه خودداری و کارهای اجرایی را به تشکل های مردمی و بخش خصوصی بسپارد تا اقدامات فرهنگی در اسرع وقت انجام شود.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره دین در مطبوعات در استان قزوین خبر داد و از خبرنگاران مطبوعات خواست تا ستونی ویژه به نشر مباحث دینی اختصاص دهند و با انعکاس دیدگاه‌های کارشناسان متخصص به تقویت حوزه فرهنگ دینی کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسؤولان هستند که در ارتقای بینش فرهنگی استان نقش بسزایی دارند که با استفاده بهینه از این ظرفیت می‌توان به اهداف مورد نظر در حوزه فرهنگ دینی دست یافت.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه با اشاره به تعدد شبکه های ماهواره ای و قانون منع استفاده از ماهواره نیز گفت: در این حوزه باید منطقی تر برخورد کنیم و بدانیم با برخورد نمی توان موفق بود، امروز توسعه فضای مجازی، اینترنت و تکنولوژِی پیشرفته ایجاب می کند تا با اتخاذ یک برنامه ریزی مناسب داشته های معنوی خود را تقویت و از اینترنت و ماهواره استفاده منطقی کنیم.

وی اظهار داشت: اگر برای محدودیت های قانونی نتوانیم جایگزین منطقی و قویتری پیدا کنیم بطور حتم به اهدافمان نمی رسیم و زمان را از دست می دهیم.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: در حوزه IT هر روز تحول جدیدی در حال رخ دادن است، اگر در این حوزه خود را به روز نکنیم به طور حتم آسیب می بینیم، چرا که در آینده با همین تکنولوژِی روی مغز افراد تاثیر خواهند گذاشت و آن موقع ما کاری نمی توانیم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص منع استفاده از ماهواره به نظر می رسد این موضوع باید در شورای فرهنگ عالی کشور مطرح و بررسی کارشناسی شود تا فرهنگ استفاده درست از ماهواره را نشر دهیم زیرا نمی توانیم از تکنولوژی روز دنیا به بهانه برخی مسائل منفی و زیانبار چشم پوشی کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات