۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۲۸۴
آیت الله موسوی جزایری:

اقتدار نیروهای مسلح موجب سرافکندگی دشمنان نظام شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به نقشه های شوم استکبار جهانی در براندازی نظام جمهوری اسلامی اشاره و تأکید کرد: اقتدار نیروهای مسلح موجب سرافکندگی دشمنان نظام شده است.
آيت الله موسوي جزايري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان خوزستان به نقشه های شوم استکبار جهانی در براندازی نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: دشمنان اسلام شب و روز برای وارد کردن ضربه به ملت مسلمان ایران نقشه می‌کشند و نیروهای مسلح با اقتدار و ایستادگی خود، خواب آنان را آشفته کرده‌اند و این اقتدار موجب افتخار و سربلندی نظام اسلامی شده است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به مشکلات و تحریم‌های اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمن ابراز داشت: نیروهای مسلح در سال‌های گذشته با وجود همه سختی ها، در اوج صبر و پایداری و اقتدار از اسلام دفاع کرده‌اند و اگر ایستادگی این نیروها نبود، امروز پرچم اسرائیل از بالای سفارت این رژیم در مصر پایین کشیده نمی‌شد.

‌نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بالاتر از همه این مقاومت ها و ایستادگی ها این است که نیروهای توانمند اسلام موجب عزت دین اسلام هستند و از پرتو قدرت آن‌ها، دین و نظام جمهوری اسلامی قدرت می‌گیرد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود گفت: نیروهای مسلح کشور امروز در اوج اقتدار و صلابت هستند و وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارند، با این وجود این نیروها تنها به ملت ایران تعلق ندارند و پشتوانه‌ای برای همه مستضعفان جهان هستند.

امام جمعه اهواز با تأکید بر حمایت و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور از مستضعفان جهان اذعان داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا، ندای آزادی‌طلبی و عدالت‌خواهی مستضعفان بلند است و نیروهای سپاهی و ارتشی و همه نیروهای مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار، پشتیبان این ملت‌ها هستند.

آیت الله موسوی جزایری به پایداری و مقاومت نیروهای مسلح در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: خیزش‌های اسلامی و پایداری انقلابیون در کشورهایی مانند مصر، لیبی، تونس، بحرین و یمن ناشی از ایستادگی نیروهای اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی است.

‌نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با استناد به حدیثی از امام علی(ع) پیرامون ویژگی نیروهای اسلام اظهار داشت: نیروهای اسلام همواره مدافع و محافظ ملت مسلمان هستند و تا پای جان در مقابل خطرات و تهدیدات دشمنان نظام ایستادگی و مقاومت می کنند.

همچنین در این مراسم سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان اظهار داشت: بررسی منشور روحانیت امام خمینی (ره) در 23 سال پیش نشان‌دهنده تدبیر حکیمانه ایشان نسبت به دفاع مقدس است. در این منشور که در چهارم اسفند سال 67 منتشر شد، امام (ره) می‌گوید که اگر همه اسباب و علل را در اختیار داشتیم، در جنگ به اهداف بالاتری می‌رسیدیم، ولی به این معنی نیست که در هدف خود، شامل دفع تجاوز و اثبات حقانیت اسلام مغلوب شده‌ایم.

وی افزود: بر اساس فرمایش امام (ره)، ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر کردیم. دفاع مقدس، صلابت و شجاعت را در کشورهای مسلمان به ارمغان گذاشته است. رزمندگان در زمان جنگ با محوریت دین، پیروزی‌های بسیاری کسب کردند و در حالی که دشمن، از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شد، رزمندگان اسلام با توکل بر خدا مقابل او ایستادند.

حجازی تصریح کرد: در جنگ، دوستان و دشمنان خود را شناختیم و یاد گرفتیم که باید روی پای خود ایستاد این جمله از امام (ره) هم نشان‌دهنده تدبیر ایشان است و امروز نیروهای مسلح کشور در اوج تحریم‌ها روی پای خود ایستاده‌اند و در اوج اقتدارند. این موضوع ناشی از حرکت عظیم امام خمینی (ره) است و امام در 33 سال پیش این اقتدار را پیش‌بینی کرده بود و خودباوری را برای این ملت به ارمغان گذاشت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در جنگ ابهت ابرقدرت‌های شرق و غرب را شکستیم. 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران با صلابت و اقتدار در عرصه‌های بین‌المللی حاضر است و سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشورهای اسلامی در همایش بیداری اسلامی هم حاکی از صلابت جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: اگر امروز در کشورهایی مانند بحرین و یمن با دست خالی در برابر توپ و تانک مقاومت می‌شود، ناشی از دستاوردهایی است که امام خمینی (ره) 23 سال قبل آن‌ها را پیش‌بینی کرده است.

همچنین سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در این مراسم اظهار داشت: رژیم بعث عراق در 31 شهریور سال 59 به تحریک استکبار جهانی ناجوانمردانه اقدام به تجاوز هوایی به فرودگاه‌های کشور کرد و پس از آن هم حمله زمینی به مرزهای جنوبی، میانی و شمالی کشور را آغاز کرد، غافل از این‌که ملت ایران به رهبری امام (ره) در فاصله زمانی کوتاهی در مقابل این تجاوز خواهند ایستاد.

وی با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس سه موضوع موجب برتری رزمندگان شد گفت: رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)، پشتیبانی مردمی و وحدت نیروهای مسلح از عوامل برتری رزمندگان بود که دشمن از آن غافل بود/9464/پ202/ع

ارسال نظرات