۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۹۲۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جامعه آلوده به فساد و گناه از شکست در امان نمی ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، احیا امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: فساد و گناه سبب هلاکت و نابودی جامعه خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهکاری مهم و مناسب در کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی است.

وی، توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه رشت  با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، خاطرنشان کرد: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه معصومین(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که فساد و گناه سبب هلاکت و نابودی جامعه خواهد شد، ادامه داد: احیای فریضه‌ دینی امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که پیامبرگرامی اسلام(ص) نیز کسی را که امر به معروف و نهی از منکر می کند، جانشین خداوند در زمین، و جانشین پیامبر و کتاب او خوانده است، بیان داشت: این روایت بیانگر این است که این فریضه بزرگ قبل از هر چیز یک برنامه الهی است و فلسفه ارسال رسل و نزول کتب آسمانی، همه جزء این برنامه است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از هزاران شبکه ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه اسلام ناب و ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از امتیازهای اسلام برای نجات جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کرده است، بیان داشت: امروز نیز‌ این فریضه دینی باید با جدیت بیشتری در جامعه دنبال شود.

امام جمعه رشت با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی ازمنکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می‌کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری ها و انحراف های اجتماعی می کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی رهنمون خواهد ساخت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی روح تقوا را در مردم زنده کرده و سبب شکوفایی جامعه شده است، گفت: انقلاب اسلامی سبب مصونیت جامعه را فراهم کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات