۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۴۵۰

600 مبلغ سنتی در گلستان شناسایی و ساماندهی شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای طرح ساماندهی مبلغان سنتی خبر داد و گفت: تاکنون 600 نفر از خواهران مبلغ سنتی در استان شناسایی و ساماندهی شدند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان روز گذشته در جلسه کارگروه ساماندهی خواهران مبلغ استان با تأکید بر ضرورت شناسایی و ساماندهی مبلغان در استان، گفت: خوشبختانه طرح ساماندهی مبلغان سنتی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آغاز شده است.

وی افزود: گسترش فرهنگ غنی اسلام و تحقق احکام الهی درحوزه بانوان با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی، خرافات رایج در جامعه و کاهش آسیب‌ها و انحرفات از اهداف شناسایی و ساماندهی خواهران مبلغ سنتی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، شناخت ظرفیت‌ها و نقاط قوت آن در امر تبلیغ دین را مهم ترین هدف اجرای طرح ساماندهی مبلغان سنتی در استان اعلام کرد و گفت: توانمند سازی مبلغان یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل در اجرای این طرح است.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که طرح ساماندهی مبلغان سنتی که از سوی دفتر مرکزی ابلاغ شده است، راهی برای انجام درست و نظم بخشیدن و محتوا دادن به محافل مبلغان است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بسیاری از معضلات محافل و نشست های خانگی رفع می‌شود.

وی از شناسایی 600 خواهر مبلغ سنتی در گلستان خبر داد و با بیان این که آموزش و توامند سازی این مبلغان یکی از مهم ترین برنامه های ستاد ساماندهی مبلغان است، بیان داشت: با توجه به گسترش خرافه و بدعت درجامعه، شناسایی و ساماندهی این مبلغان ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان
 با اشاره به این که مبلغان دینی وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید فراگیری علوم مورد نیاز و مجهز شدن به ابزار تبلیغی مناسب زمینه یک تبلیغ کارآمد و تأثیرگذار را فراهم کند.

حجت الاسلام ولی نژاد
 با تأکید براین ارتباط بیشتر مبلغان با نسل جوان جامعه، خاطرنشان کرد: هجمه‌های گسترده و بی‌اندازه غرب علیه اعتقادات دینی جوانان جامعه، ضرورت توجه بیشتر مبلغان به این نسل تأثیرگذار را نسبت به گذشته بیشتر کرده است./950/پ202/س

ارسال نظرات