۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۷۴
حجت الاسلام ذوالنور:

نهضت های اسلامی نیازمند حرکت هایی همچون تسخیر لانه جاسوسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر اینکه امروز نهضت‌های اسلامی منطقه نیازمند حرکت هایی مانند تسخیر لانه جاسوسی هستند، نسبت به نقشه های استکبار جهانی و آمریکا هشدار داد.
حجت الاسلام ذوالنور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با عرض تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) به تبیین فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و بر ضرورت الگوگیری جامعه از ائمه اطهار تاکید کرد.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) در فضای دو قطبی جهان، نوع جدیدی از حکومت را با مبانی دینی و اقتدا بر مکتب امام باقر و امام صادق(ع) ایجاد کردند، به طرح های استعماری استکبار جهانی در مقابل حرکت ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی ها با طرح کاپیتولاسیون می خواستند اهداف و نقشه های خود را عملیاتی کنند اما با هوشیاری مردم و تدبیر امام موفق نشدند.

وی گفت: امام راحل انقلاب در برابر کاپیتولاسیون ایستاد و به دلیل فریادهای سهمگین ضداستکباری و ضد آمریکایی، رژیم پهلوی نتوانست ایشان را تحمل کند از این رو ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به ابعاد مختلف 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، از این روز به عنوان یک روز بزرگ و ماندگار یاد و خاطرنشان کرد: رژیم و آمریکایی ها غافل از این بودند که دانشجویان پیرو امام در یک حرکت انقلابی سفارت آمریکا را تسخیر می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران به آرمان های امام، انقلاب و رهبری پایبند هستند، گفت: برخی تا به امروز در راه دفاع از ارزش‌ها ایستاده اند اما برخی ها نیز از مسیر انقلاب منحرف شدند، این مساله از صدر اسلام تاکنون نیز اتفاق افتاده است و در انقلاب اسلامی نیز بودند کسانی که دچار التقاط و انحراف شدند و آنچه باید مدنظر داشته باشیم این است که ملاک حال فعلی افراد است.

حجت الاسلام ذوالنور با یادآوری تحولات اخیر در جهان اسلام و غرب، موج بیداری را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: نهضت های بیداری اسلامی نیازمند به حرکت هایی انقلابی همچون تسخیر لانه جاسوسی است.

وی افزود: برخی از تفاله‌های دنباله ‌روی رژیم‌ سلطنتی که به ظاهر ژست ملی و مذهبی به خود گرفته‌اند برای سران انقلاب‌های منطقه نامه می نویسند و به آنها می گویند اشتباه ما را تکرار نکنید اما خوشبختانه این نامه‌ها جواب منفی رهبران انقلاب‌های منطقه را به دنبال داشته است و آنها به دنبال تطبیق قوانین جدید خود با موازین اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: برخی‌ها قیام‌های اسلامی منطقه و بیداری اسلامی را برنمی‌تابند یا با تعمد یا تحلیل‌های نادرست از خیزش اسلامی مردم به بیداری انسانی، بیداری ملت‌ها، بیداری مردمی، نهضت و جنبش دموکراسی‌خواهی یا حتی به عنوان نقشه آمریکا و صهیونیسم یاد می‌کنند.

وی خواستار هوشیاری انقلابیون در برابر نقشه های استکبار و آمریکا شد و تاکید کرد: اگر ملت های بپا خاسته به قطع شاخه و ساقط کردن دست نشانده‌های استکبار جهانی قانع شوند هر لحظه خطر انحراف در کمین انقلاب شان خواهد بود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: دشمنان می خواهند انقلاب های مردمی منطقه را دچار یاس و ناامیدی کنند، از این رو مسلمانان باید کاملا مراقب این توطئه های شوم بوده و به قیام های خود پایبند باشند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات