۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵
امام جمعه بهبهان:

عید قربان بهانه عنایت رحمانى به بندگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان گفت: عید قربان، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان است.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
حجت‌الاسلام عبدالرضا ابو علی امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه، مصادف با عید قربان از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: عید قربان که از جمله تعطیلات رسمی مسلمانان است، از یک تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند.

حجت الاسلام ابوعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حج، یکی از عبادت‌های بسیار مهم در اسلام است، توانایی به انجام رساندن آن نیز برای هر مسلمانی بسیار شادی‌آور بوده در نتیجه، روزی که پس از انجام وظایف‏ سنگین حج، به عنوان جایزه الهی و اتمام احرام پیش می‌آید را عید می‌دانند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به اینکه سنت قربانی کردن در دین اسلام کاملاً پذیرفته شده است، گفت: اگر ابراهیم خلیل، در اجراى فرمان پروردگارش، خنجر بر حنجر اسماعیل مى‌نهد، اگر اسماعیل ذبیح، پدر را در اجراى امر خدایى، تشویق و ترغیب مى‌کند، اگر شیخ‌الانبیا در نهادن کارد بر حلقوم فرزندش، لحظه‌اى تردید و توقف نمى کند؛ همه و همه، نشانه مسلمانى آن پدر و پسر و شاهد صداقت در عقیده و عشق، و وفادارى در قلمرو بندگى است.

وی با بیان اینکه عید قربان، مجراى فدا کردن عزیزترین برای خدا است، اظهار داشت: عید قربان، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطیع است./9458/ت302/ص
ارسال نظرات