۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۸۹۷
منتشر شد؛

تبیین عناصر ساختار وجودی انسان

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تبیین عناصر ساختار وجودی انسان جهت نیل به تزکیه نفس با توجه به آیات و روایات اهل بیت(ع)» نوشته احمدرضا اخوت از سوی موسسه کتاب فردا به چاپ دوم رسید.
تبيين عناصر ساختار وجودي انسان


به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «تبیین عناصر ساختار وجودی انسان جهت نیل به تزکیه نفس با توجه به آیات و روایات اهل بیت(ع)» در چهارده درس تنظیم و تدوین شده است.

تحلیل مراحل وجودی انسان، حقایق هستی، هستی‏آفرین، از حواس تا علم؛ حس و خیال، از حواس تا علم: وهم عقل، عم و ادراک، تفکر، الهام، مراحل از علم تا عمل: ایمان، مراحل از علم تا عمل: فعل، از علم تا عمل: خصلت‏ها، ملکات، شاکله و حالات، از علم تا عمل: عمل، توجه نفسانی و چرخه کمال عناوین فصل‏های این کتاب است.
 
کتاب حاضر با هدف ایجاد تزکیه، با عنایت به آیات و روایات تدوین شده است. اصل دروس از کتاب المیزان و سایر کتب علامه طباطبایی(ره) گرفته شده و عمدتاً نظرات ایشان است. در این کتاب سعی در فعال شدن تفکر و جوشش تذکر از درون است بنابراین دروس ارائه شده متکلم محور نیست، بلکه مخاطب محور است و کلاس ها به صورت بحث همگانی با رعایت آداب هم صحبتی صورت می گیرد و لذا بهتر است مطالب این کتاب در قالب مباحثه و بحث های گروهی مطرح شود. این کتاب با حمایت ها و کتابخانه های عمومی سراسر کشور منتشر شده و دومین اثر از مجموعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) انتشارات کتاب فرداست.

چاپ دوم کتاب«تبیین عناصر ساختار وجودی انسان جهت نیل به تزکیه نفس با توجه به آیات و روایات اهل بیت(ع)» در سال 1390 در 312 صفحه و قطع وزیری با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 6200 تومان از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شده است./916/د102/ع

ارسال نظرات