۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

بانک اطلاعات ایثارگران و جانبازان روحانی گیلان راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان از تشکیل بانک اطلاعات ایثارگران و جانبازان روحانی و طلبه این استان خبر داد و گفت: آثار شهدای روحانی و طلبه گیلان جمع‌آوری می‌شود.
امام جمعه موقت رشت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، امروز در نشست تخصصی اعضای کنگره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 140 شهید روحانی گیلان اظهار داشت: مراسم سالگرد شهادت میرزا کوچک باید در شان مردم گیلان برگزار شود.

وی، خواستار فعال شدن رسانه‌ها در شناساندن میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی و طلبه گیلان به جامعه شد و افزود: سال گذشته مراسم میرزا کوچک جنگلی با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد.

حجت الاسلام شفیعی‌زاده، روحانیت متعهد اسلامی را پرچمداران مبارزه با رژیم طاغوتی و ستم‌شاهی و پیشگامان رهبری فکری و سیاسی در استقرار نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیت متعهد اسلامی توطئه‌ها و تهاجم‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را دفع کرده است.

امام جمعه موقت رشت، جنگ تحمیلی را تبلور همه توطئه‌ها و تمرکز قوای استکبار به منظور سقوط میهن اسلامی و مهار کردن گسترش انقلاب بین ملت‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: جایگاه و نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، فراز زرین و برجسته‌ای بوده که تاریخ شاهد آن است.

وی، تبیین شرایط سیاسی اجتماعی برای مردم را یکی از نقش‌آفرینی‌های روحانیت ذکر کرد و بیان داشت: ایجاد انگیزه برای حضور در صحنه‌های تکلیف، همراهی با رزمندگان، هدایت و پشتیبانی‌های مردم از جبهه‌های جنگ، تبلیغ و معنویت‌افزایی در سنگرها و میدان‌های نبرد، رزمندگی، مدیریت و فرماندهی گردان، تیپ، لشکر، قرارگاه و فرماندهی جنگ و همچنین تأثیر در ارتقای روحیه معنوی اسرای ایرانی در عراق از دیگر صحنه‌های نقش‌آفرینی روحانیت متعهد بود.

حجت الاسلام شفیعی‌زاده، درصد شهدای روحانی جنگ تحمیلی را چند برابر دیگر اقشار و صنوف خواند و اذعان داشت: تعداد 5 هزار روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به 140 طلبه و روحانی شهید استان، خاطرنشان کرد: آثار گرانقدر شهدای عظیم‌الشان، تبیین اهداف و آرمان‌ها و نیز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی و آینده باید به شکل مطلوب انجام شود.

وی به کنگره روحانی شهید میرزا کوچک و 140 شهدای روحانی گیلان اشاره کرد و افزود: شناسایی روحانیون شهید در استان، جمع‌آوری، حفظ و ماندگار کردن آثار شهدا، معرفی شهدا به جامعه، تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب، آشنا کردن جامعه به‌ویژه جوانان و طلاب با اهداف، آرمان‌ها و حماسه‌آفرینی‌های شهدای روحانی از اهداف این کنگره است.

حجت الاسلام شفیعی‌زاده، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را یکی از اهداف کنگره روحانی شهید میرزا کوچک و 140 شهید روحانی گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و تدوین و نشر علمی ادبی مجموعه مقاله‌ها، کتاب، شعر و داستان از دیگر اهداف این کنگره است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تهیه و تولید فیلم مستند گزارشی و داستانی شهدای گیلان تصریح کرد: یادواره شهدای روحانی در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی از تشکیل بانک اطلاعات ایثارگران و جانبازان روحانی و طلبه گیلان خبر داد و گفت: آثار شهدای روحانی و طلبه گیلان جمع‌آوری می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی‌زاده با بیان این که آلبوم روحانیت در دفاع مقدس با تصاویر جذاب و زیبا تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت و نصب تندیس و یادمان شهدای روحانی در مدرسه‌های علمیه و ورودی شهرستان‌ها در حال اجرا است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، تدوین و ساخت فیلم سینمایی روحانیت در دفاع مقدس، تهیه و تدوین کتاب جامع روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی، فراخوان جشنواره فرهنگی مقاله‌نویسی ویژه شهدای روحانیت و طراحی و پیاده‌سازی سایت ویژه شهدای روحانی استان را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات