۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۰۹۴
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

بسیج در مقابله با فتنه عملکرد موفقی داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی از بسیج به عنوان سند افتخار ملت متعهد و مسلمان ایران یاد کرد و گفت: مقابله با ورشکستگان سیاسی و فتنه 88 از برکات تشکیل بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، روز گذشته در جمع نمازگزاران جمعه با تبریک هفته بسیج، بسیج را سند افتخار ملت متعهد و مسلمان ایران عنوان کرد و در بیان برکات و عملکرد موفق آن گفت: خنثی سازی توطئه های دشمنان، مبارزه با گروهک های ضد نظام، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مقابله با ورشکستگان سیاسی و فتنه 88‌، مشارکت در دفاع مقدس هشت ساله، سازماندهی و آموزش نیروهای مردمی و همچنین مشارکت در سازندگی کشور را می‌توان به عنوان نمونه هایی از عملکرد موفق بسیج در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

30 آبان اجرای رزمایش فدائیان انقلاب جهانی اسلام

حجت الاسلام شکوری در ادامه به رزمایش بسیجیان استان اشاره کرد و گفت: 30 آبان ماه امسال شاهد رزمایش شصت هزار نفری بسیجیان استان آذربایجان غربی تحت عنوان «رزمایش فدائیان انقلاب جهانی اسلام» خواهیم بود که در چهار شهرستان ارومیه ، خوی ، مهاباد و تکاب برگزار می شود.

وی در بیان اهداف رزمایش شصت هزار نفری بسیجیان استان اذعان داشت: اعلان وفاداری و بیعت مجدد با ولی امر مسلمین و پرچمدار اسلام ناب محمدی‌(ص) حضرت آیت الله ‌خامنه‌ای، اعلان حمایت قاطع از بیداری اسلامی در منطقه، ابراز همدردی و حمایت از مبارزات مسلمانان و بسیجیان کشورهای اسلامی مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین و در نهایت هشدار به تمامی دشمنان اسلام و مسلمین به ویژه آمریکا و اسرائیل که در صورت تعرض به ایران اسلامی منافع آنان را در کل جهان و منطقه مورد تعرض قرار خواهند داد.

مباهله یکی از معجزه های جاویدان اسلام است

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 24 ذی الحجه روز مباهله پیامبر اکرم‌(ص) و نصارای نجران در سال 10.ق خاطر نشان کرد: سرگذشت مباهله پیامبر اسلام(ص) با هیئت نمایندگی نجران از حوادث شگفت انگیز و تکان دهنده تاریخ اسلام است.

وی مباهله پیامبر اکرم(ص) را از بزرگ‌ترین افتخارات مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: آیه شریفه مباهله یکی از سندهای فضیلت امیرمؤمنان(ع) است که ایشان را به عنوان جان و روح پیامبر(ص) تعبیر فرموده است.

حجت الاسلام شکوری به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی اشاره کرد که آن بزرگوار می نویسد: مباهله یکی از معجزه های باقی اسلام است و هر فرد با ایمان می تواند در راه اثبات حقیقتی از حقایق اسلام با مخالف خود به مباهله بپردازد.

ائمه‌ اطهار‌ گنجینه‌های علم خداوند هستند

وی در ادامه با توضیح عبارت «عیبة علمه» از زیارت جامعه کبیره تصریح کرد: با استناد به مفاد روایات متعدد، ائمه اطهار(ع) گنجینه های دانش خداوند هستند.

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد که می فرماید: ‌«‌ریشه ها، دستگیره ها و ابزار نگه دارنده دانش در پیش ماست.» و آن حضرت در جایی دیگر می فرماید: «من بوسیله قرآن بر تمامی آنچه در آسمان ها و زمین، آنچه در بهشت و جهنم وجود دارد و همچنین بر گذشته و آینده آگاهی دارم.»

وی همچنین در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به فرمایش امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد که خطاب به نمازگزاران جمعه فرمود: «شما در جایگاه گذشتگان خود زندگی می کنید، همان ها که عمرشان از شما طولانی تر، آرزوهایشان بلندتر، افرادشان بیشتر و لشکریانشان انبوه تر بود؛ آنان دنیا را پرستیدند وآن را برهمه چیز مقدم داشتند، لکن از دنیا بدون توشه و دست خالی کوچ کردند.»/938/پ203/س
ارسال نظرات