۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛

آغاز فعالیت ویژه روحانیان ناظر بر ذبح شرعی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز فعالیت ویژه 86 روحانی ناظر بر ذبح شرعی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
ذبح شرعي
بهراد زندیه، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همچون سال های گذشته، اکیپ‌های ویژه بازرسی، نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام‌ های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز شده است.

وی از آغاز فعالیت ویژه 86 روحانی ناظر بر ذبح شرعی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: امسال 44 اکیپ سیار و 42 اکیپ ثابت شامل یک دامپزشک برای بازرسی بهداشتی و یک روحانی برای نظارت بر ذبح شرعی دام‌های قربانی فعالیت می کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: اکیپ های سیار همزمان با فعالیت اکیپ‌های ثابت مستقر در کشتارگاه‌های دام استان از ساعات اولیه صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده اند که تا پاسی از امشب و فردا شب فعالیت خواهند داشت.

زندیه با بیان اینکه خدمات نظارتی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان به صورت رایگان است، تصریح کرد: در تبریز دو اکیپ ثابت در کشتارگاه صنعتی دام تبریز و محل شبکه دامپزشکی شهرستان و هشت اکیپ سیار بر ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

وی از مردم خواست تا همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های نظارتی در سراسر استان داشته و در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 تماس حاصل کنند و ادامه داد: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است، اما بر اساس تبصره دو ماده دو آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت کشتار دام‌های قربانی در اعیاد و مراسم‌های مذهبی در خارج از کشتارگاه با نظارت سازمان دامپزشکی کشور مجاز است./935/ت302/ص
ارسال نظرات