۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۰۰۰
مدیر پشتیبانی‌های علمی پژوهشی المصطفی خبر داد:

ثبت مشخصات بیش از 2500 پژوهشگر فعال در امور محققان جامعةالمصطفی

خبرگزاری رسا ـ مدیر پشتیبانی‌های علمی پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با بیان این‌که پرونده بیش از دو هزار و پانصد پژوهشگر فعال در واحد امور محققان المصطفی ثبت شده است،‌ گفت: دانشگاه الازهر در افق‌های دور دست نمی‌تواند با این مرکز علمی حوزوی رقابت کند.
حجت‌الاسلام حسن امير انصاري مدير پشتيباني هاي علمي پژوهشي جامعة المصطفي


حجت‌الاسلام حسن امیر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت هفته پژوهش به ارایه گزارشی از فعالیت‌های واحد امور محققان و پژوهشگران اداره‌کل پژوهشی معاونت پژوهش جامعة المصطفی العالمیه پرداخت و گفت: تاکنون مشخصات بیش از دو هزار و پانصد محقق و پژوهشگر فعال در امور محققان المصطفی ثبت شده است که در جای خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ارزشمند جامعةالمصطفی العالمیه، گفت: برخی به برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های المصطفی اشراف کامل ندارند و یا به این فعالیت‌ها آرمانی نگاه می‌کنند که این افراد باید با دید واقع‌گرایانه حرکت علمی بدون هیاهوی المصطفی را در دنیا رصد کنند که در افق‌های دور دست، دانشگاه الازهر هم نمی‌تواند با این مرکز علمی حوزوی رقابت کند.

مدیر پشتیبانی‌های علمی پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه اظهار داشت: در بین محققان و پژوهشگران المصطفی صاحب‌نظرانی هستند که توان و قدرت تعامل با مراکز علمی مختلف را دارا هستند و می‌توانند با شرکت در کرسی‌های نظریه‌پردازی دنیا، نظریه خود را ارایه دهند و با قوی‌ترین اندیشمندان به بحث و گفت‌وگو بنشینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یکی از وظایف مهم واحد امور محققان المصطفی سامان‌دهی وضعیت پژوهشی محققانی است که در حال تحقیق، تألیف و ترجمه هستند، گفت: جامعة المصطفی العالمیه یک مجموعه علمی پژوهشی است که با ایجاد واحد امور محققان در سطح ستاد و مدارس، با ارج نهادن به محققان، خواهان پشتیبانی مناسب از این افراد است.

سردبیر نشریه پژوهه یادآور شد: امور محققان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مجموعه‌های علمی پژوهشی است که در آن محقق یعنی اصلی‌ترین رکن هر مجموعه علمی پژوهشی شناسایی، پشتیبانی و حمایت می‌شود و آثار محققانی که صاحب تألیف و ترجمه هستند با تشکیل پرونده علمی در این واحد برای عرضه به نمایشگاه‌ها، حضور در همایش‌ها و محافل علمی خارج از کشور جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طبقه‌بندی محققان براساس ارزیابی آثار ارائه شده صورت می‌گیرد و محققان براساس مجموع امتیازات کسب کرده و به ترتیب ارزش در سه رتبه «الف، ب و ج» طبقه‌بندی می‌شوند، شناسایی پژوهشگران، رده‌بندی آنها و پشتیبانی مادی و معنوی از فعالان عرصه تحقیق و نگارش را از جمله ضروری‌ترین اهداف تشکیل واحد امور محققان المصطفی برشمرد.

حجت‌الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: برخی از آثار محققان نیاز به ارتقاء دارد، در نتیجه این آثار مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد و اثری که از حیث علمی شایستگی چاپ داشته باشد از سوی جامعة المصطفی العالمیه چاپ می‌شود و اگر در آن حد نباشد، اما کار مناسب و تلاش ارزشمندی باشد، از آن حمایت می‌شود و در مجموع برای تمامی محققان، پرونده تحقیقاتی تشکیل می‌شود و از آنان حمایت‌های مالی و معنوی خواهد شد.

مسؤول امور محققان و پژوهشگران جامعةالمصطفی با اشاره به بررسی طرح جامع شناسایی و طبقه‌بندی محققان المصطفی در سال گذشته، ابراز داشت: آیین‌نامه جامع محققان بر اساس مصوبات شورای پژوهش جامعة المصطفی با لحاظ وجه «بین‌المللی» به نگارش در آمده است تا در شناسایی محققان میان واحدهای مختلف وحدت رویه ایجاد شود.

وی یادآور شد: طرح تکریم پژوهشگرانی که از لحاظ شأنیت علمی در مرتبه بالایی هستند و برای رفع مشکلات تحقیقی خود مراجعه نمی‌کنند، برگزاری کارگاه‌های ویژه مهارت‌افزایی، معرفی رسمی محققان به مراکز علمی ایران و خارج از ایران، فراهم کردن شرایط حضور محققان در کتابخانه‌های معتبر داخل و خارج از کشور را از جمله تسهیلات واحد امور محققان المصطفی است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات