۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۶۴۸

همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی در مالزی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی، 11 لغایت 13 خردادماه سال 91، در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می‌‌شود.
همايش
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از برناما، مخریز ماهاتیر، معاون وزیر صنعت و تجارت بین‌المللی مالزی می گوید: در این همایش، حدود 500 نماینده از کشورهای مختلف مانند بریتانیا، ترکیه، چین، هند، پاکستان و عمان حضور دارند و به ارائه پیشرفتهای خود در صنعت گردشگری اسلامی می‌پردازند و پیش‌بینی می‌شود که 25000 نفر در این برنامه‌ها حضور یابند.

وی افزود: هدف از برگزاری این پروژه استفاده از پتانسیل عظیم گردشگران مسلمان برای چگونگی گردشگری و تجارت اسلامی در منطقه است.

ماهاتیر گفت: مسلمانان 1.6 میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و این تعداد نشا‌ن‌دهنده ظرفیت عظیم موجود برای گردشگری اسلامی است.

وی افزود: آژانس‌های مسافرتی غیر اسلامی نیز اقدام به راه‌اندازی بخش‌های گردشگری اسلامی می‌کنند تا از ظرفیت‌های عظیم گردشگری اسلامی استفاده کنند.

لازم به ذکر است، کارشناسانی از کشورهای آمریکا، چین، خاورمیانه و مالزی در این همایش به ارائه سخنرانی و بررسی ابعاد مختلف گردشگری اسلامی می‌پردازند./982/ب903/گ
ارسال نظرات