۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۶۷۳

مینیاتور «‌الصلوه معراج المومن‌» در جشنواره ژاپن برگزیده شد

خبرگزاری رسا ـ دو طرح هنری یک هنرمند تبریزی در جشنواره بین‌المللی "همز ژاپن" به عنوان طرح برتر سال 2011 این حشنواره برگزیده شدند.
سجاده نماز
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، طرح مینیاتور "الصلوه معراج المومن" و طرح گرافیک "آثار شوم اعتیاد بر خانواده و جامعه"، دو طرح آقای جعفر پورعلی صولت‌آباد هنرمند تبریزی و کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تبریز هستند که از سوی هیئت داوران جشنواره "همز ژاپن" به عنوان طرح‌های برگزیده، دو جایزه معتبر این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی "همز ژاپن" با ارسال لوح سپاس از جعفر پورعلی صولت‌آباد قدردانی کرده و طرح‌های برگزیده وی را در مجموعه کتاب آثار جشنواره به چاپ رساندند.

در جشنواره "همز ژاپن" که همه‌ساله در این کشور برگزار می‌شود، هنرمندانی از 25 کشور جهان از جمله ایران، آلمان، روسیه، فرانسه، ترکیه، مصر، ایتالیا، بوسنی و هرزگوین، برزیل و هندوستان شرکت کردند.

جعفر پورعلی صولت‌آباد از خانواده معظم شهدا و متولد 1348 تبریز است و فعالیت‌های هنری خود را از سال 1364 آغاز کرده است.

مجموعه آثار هنری وی درقالب طرح های مینیاتور، گرافیک، هنرهای تجسمی و کاریکاتور، مجسمه‌سازی با مضامین مذهبی، اجتماعی و فرهنگی تاکنون در بسیاری از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی موفق به کسب رتبه‌های برتر و جوایز متعدد هنری شده است.

وی در طول فعالیت‌های هنری خود در سال‌های اخیر، عکس بیش از ۲ هزار و 500 شهید آذربایجان شرقی را در قالب طرح‌‌های هنری به تصویر کشیده و در مسابقات سراسری "بهترین عکس از لحظاتی با شهید" رتبه نخست را کسب کرده است.

همچنین اثر گرافیک و بدیع این هنرمند با مضمون تاثر و غم و اندوه جهانی از رحلت حضرت امام (ره) در مسابقات یادواره میعاد با امام از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران حائز رتبه نخست شد.

نمایشگاهی از مجموعه آثار هنری وی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای ترکیه، آلمان، لهستان، هلند، روسیه، مصر، آمریکای جنوبی و بلغارستان با استقبال مردم و هنرمندان این کشورها روبه‌رو شده است./935/د101/س
ارسال نظرات