۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۸۶۵
مدیر سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران:

تحقق شعار «هر طلبه یک سفیر» رویکرد اصلی حوزه‌های علمیه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران بر تعریف مدارس علمیه در جامعه، تبیین جایگاه حوزه میان مردم، فعال و مؤثر بودن حوزه ها در عرصه های مختلف، رعایت شؤون طلبگی در جامعه، تحقق شعار هر طلبه یک سفیر، بهره مندی از نظرات ائمه جمعه و جماعات، تعامل با آموزش و پرورش، تشکیل ستاد پذیرش در مدیریت های استانی و مدارس تاکید کرد.
حجت الاسلام محدث
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محسن محدث، مدیر سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، امروز اجلاس یک روزه مدیران استانی و مدارس و معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران استان های شمال غرب کشور که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سیاست مرکز مدیریت در سال 91 جذب حداکثری کیفی در تمامی مدارس علمیه خواهد بود.

وی با بیان این‌که 15 بهمن تا آخر اسفند زمان پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران خواهد بود، گفت: بهره مندی از جدیدترین ابزارهای تبلیغاتی با حفظ شان حوزه، تهیه جزوه های فرهنگی و تبلیغی برای آشنایی اقشار مختلف جامعه با چگونگی تحصیل و پذیرش حوزه های علمیه خواهران ضرورت دارد.

حجت الاسلام محدث همچنین بر تعریف مدارس علمیه در جامعه، تبیین جایگاه حوزه میان مردم، فعال و مؤثر بودن حوزه ها در عرصه های مختلف، رعایت شؤون و ذی طلبگی در جامعه، تحقق شعار هر طلبه یک سفیر، بهره مندی از نظرات ائمه جمعه و جماعات، تعامل با آموزش و پرورش، تشکیل ستاد پذیرش در مدیریت های استانی و مدارس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه 8 هزار نفر ثبت نام شده نهایی هر سال وجود دارد، گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب رسیدن به پذیرش شده نهایی 40 هزار طلبه خواهر در هر سال است که با توجه به روند کنونی، بایستی همت بیشتری برای افزایش ظرفیت پذیرش برای تحقق جذب حداکثری کیفی داشته باشیم.

مدیر سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که مردم روی رفتار و منش طلاب حساب ویژه ای باز کرده اند، خاطر‌نشان کرد: مردم آذربایجان متدین، علاقه مند به اهل بیت عصمت و طهارت هستند، برخی دغدغه هایی که برای تعدادی از استان ها وجود دارد، در این منطقه مطرح نیست؛ از این رو زمینه برای کار در شمال غرب کشور بسیار فراهم است.

حجت الاسلام محدث با بیان این که جای خالی فعالیت و کار زمین مانده در حوزه‌های علمیه خواهران بسیار است، ادامه داد: متاسفانه میان طلاب و اساتید خواهر کشور، تعداد بانوانی اعزامی به خارج از کشور به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، طلاب مدارس علمیه خواهران باید به سمتی حرکت کنند که در جامعه بین الملل امروز حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در پایان با اشاره تقدیر از حوزه علمیه صادقیه در امور اجرایی پذیرش قبل از راه اندازی مرکز مدیریت استان، خواستار برگزاری جلسات فصلی در هر یک از استان های شمال غرب کشور با حضور یکی از معاونت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شد.

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت های خبری این دفتر در استان های شمال غرب کشور اظهار داشت: خبرگزاری رسا توانسته با پوشش خبری مناسب از فعالیت های مدارس علمیه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان گام مؤثری در معرفی فعالیت های این مراکز داشته است.

وی ادامه داد: دفتر شمال غرب رسا آمادگی دارد با برگزاری دوره های مختلف آموزشی نسبت به آشنایی طلاب با مباحثی چون رسانه و جنگ نرم اقدامات لازم را به عمل آورد، چنانک‌ه پیش از این شاهد برگزاری چنین دوره هایی در مدارس علمیه برادران استان بوده ایم.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه ضرورت فعالیت بانوان مبلغ در استان و حتی کشورهای مسلمان همسایه بیش از گذشته احساس می شود، گفت: با اینکه بیش از 90 درصد مردم کشور جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند، اما متاسفانه کمتر با مبانی شیعی و اسلامی آشنا هستند.

گفتنی است، در پایان این نشست مدیران مدارس علمیه خواهران به بحث و بررسی پیرامون روند پذیرش و حذف طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران منطقه شمال غرب پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات