۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۸۸۰

نخستین یادواره شهدای خرمشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای خرمشهر با حضور فرماندهای هشت سال دفاع مقدس و مسؤولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
سردار شاهوار پور
جانشين فرماندهي سپاه وليعصر خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی یادواره شهدای خرمشهر که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: خرمشهر از جمله شهرهایی است که در دوران دفاع مقدس از نظر جمعیتی و مسکونی بیشترین آسیب‌ها را دیده است؛ از این رو این شهر به عنوان نماد مقاومت ملت ایران نام گرفته است.

وی بیان داشت: با وجود آسیب‌هایی که این شهر در دوران دفاع مقدس دیده، اما متأسفانه تا به حال یادواره شهدا در این شهر برگزار نشده که این مسأله جای بسی تأسف و تأمل را به بار دارد؛ از این رو مسؤولان مربوطه با این مسأله با جدیت پیگیری کنند و علاوه بر خرمشهر نیز هفتگل هم از دیگر شهرهایی است که تاکنون یادواره شهدا در آن برگزار نشده است.

یادواره شهید دقایقی 27 بهمن برگزار می شود

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری یادواره شهید علم الهدی در اهواز، گفت: امسال برگزاری یادواره شهیدان علم‌الهدی و دقایقی در دستور کار بود که یادواره شهید علم‌الهدی برگزار شد و یادواره شهید دقایقی هم 27 بهمن برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای خرمشهر از سه سال پیش در دستور کار بوده و علی ‌رغم اینکه در گذشته فعالیت‌هایی برای برگزاری چنین یادواره‌ای در خرمشهر انجام شده، ولی این فعالیت‌ها متوقف شد؛ از این رو این موضوع دوباره پیگیری و به نتیجه رسید.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان این که تا کنون آمار دقیقی از شهدای این شهر در مقاومت 45 روزه خرمشهر وجود ندارد، گفت: برای تهیه این آمار، مزار شهدا در استان‌های دیگر بررسی و مشخصات شهدایی که در خرمشهر شهید شده‌اند، جمع‌آوری شده که بر اساس آن تاکنون 1747 نفر در این شهر شناسایی شده اند.

وی با بیان این که این یادواره باید به صورت ملی برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه یادواره متعلق به شهدای خرمشهر است، باید به صورت ملی برگزار شود که در این زمینه نیز جلسه‌ای با سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار و گزارش عملکردها ارایه شد.

باغ موزه دفاع مقدس در شلمچه ایجاد می شود

وی بیان داشت: تهیه فیلم بلند مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر از جمله برنامه‌هایی بود که در جلسه برگزار شده به تصویب رسید که هم اینک پیشنهاد می‌کنیم همه فیلم‌هایی که تاکنون با موضوع مقاومت خرمشهر ساخته شده در یک دوره زمانی مشخص در سطح استان و کشور نمایش داده شود.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در شلمچه، اظهار داشت: زمینی به مساحت 20 هکتار به این پروژه اختصاص یافته است که امید است مورد عنایت آقا امام زمان قرار گیرد.

برگزاری یادواره شهدای خرمشهر باید به حرکتی ملی تبدیل شود

 سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، حجازی در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی یادواره شهدای خرمشهر، از برگزاری یادواره شهدای خرمشهر در سال 91 خبر داد و اظهار داشت: یادواره شهدای خرمشهر در خردادماه 91 مصادف با سی‌امین سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: باید از میان موضوعات و برنامه‌هایی که در جلسات هماهنگی یادواره شهدای خرمشهر مطرح می‌شود، 10 تا 15 موضوع انتخاب و محل تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این برنامه‌ها نیز تعیین شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان، بیان داشت: برگزاری یادواره شهدای خرمشهر حرکتی استانی است که باید به حرکتی ملی تبدیل شود؛ از این رو باید وزارت خانه‌هایی همچون نفت، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در زمینه برگزاری این یادواره با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همکاری های لازم را به عمل آورند.

این مقام مسؤول، با اشاره به اهمیت برگزاری این یادواره، تأکید کرد: این موضوع می بایست از طریق دولت و سپاه پیگیری شود؛ از این رو برنامه ها باید به شیوه ای برنامه‌ریزی شوند که همه استان‌ها در برگزاری یادواره شهدای خرمشهر همکاری های لازم را انجام دهند.

حجازی در پایان سخنان خود، به اجرای مانور فتح خرمشهر اشاره کرد و در پایان سخنان خود اظهار داشت: پوشش رسانه ای این برنامه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ از این رو لازم است جلساتی برای هماهنگی با مسؤولان صدا و سیما تشکیل و در زمینه پوشش رسانه‌ای یادواره تصمیم‌گیری شود./9465/پ202/ص

ارسال نظرات