۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۴۶۰
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

برای مبارزه علیه موقوفه خواری عزم ملی لازم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری با گرامی داشت هفته وقف اظهار داشت: یکی از آفت های موجود در زمینه وقف، موقوفه خواری است که عده ای غافل و سودجو بدون در نظر گرفتن احکام خدا موقوفات را غصب و تصاحب کرده اند به طوریکه امروز متجاوز از ده هزار پرونده در محاکم قضایی در جریان است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تسلیت سالگرد رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و امام حسن مجتبی (ع) به خطبه «وسیله» امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد که آن حضرت می فرماید: چون خدا پیامبرش را بسوی خود بالا برد مردم به عقب بازگشتند به خونخواهی برخاسته، به لشکرکشی پرداخته و درخانه رسولخدا(ص) را بستند و آثارش را تغییر داده و جانشین او را کنار زده و خود به تعیین جانشین پرداختند.

جریان نفاق و تکفیری ها ابزار آمریکا علیه مسلمانان

امام جمعه خوی در ادامه خاطر نشان کرد: همان منافقان و مسلمانان ضعیف الایمانی که در جنگ اُحد به رسولخدا(ص) و مسلمانان خیانت کرده و به سود مشرکان و کفّار قدم برداشتند؛ امروز نیز همان منافقان و به ظاهر مسلمانان تندرو و تکفیری در راستای اجرای اهداف استعماری آمریکا هر روز به کشتار مسلمانان مشغول هستند.

برای مبارزه علیه موقوفه خواری عزم ملّی لازم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته وقف اظهار داشت: یکی از آفت های موجود در زمینه وقف، موقوفه خواری است که عده ای غافل و سودجو بدون در نظر گرفتن احکام خدا موقوفات را غصب و تصاحب کرده اند به طوریکه امروز متجاوز از ده هزار پرونده در محاکم قضایی در جریان است.

رییس حوزه های علمیه ضمن قدردانی از تلاش های خالصانه مدیریت فعلی سازمان اوقاف تصریح کرد: برای مبارزه با موقوفه خواری عزم و اراده ملّی لازم است.

ائمه(ع) رازداران خداوند هستند

حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به فرمایش امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد که خطاب به نمازگزاران جمعه فرمود: بسوی طاعت ها بشتابید قبل از اینکه فرصت ها فوت شوند و نابودکننده لذت ها(مرگ) به سراغ شما بیاید که راه فرار و خلاصی از آن وجود ندارد.

وی در ادامه با توضیح فقراتی از زیارت جامعه کبیره اذعان داشت: بر اساس مفاد فقرات زیارت جامعه و سایر روایات و زیارتنامه های وارده خداوند ائمه (ع) را با علم و دانش خود برای غیب و حفظ اسرار خویش برگزید و با خواست و اراده الهی، آنان بر بسیاری از علوم غیب و اسرار عالم هستی شناخت و آگاهی دارند./938/پ201/ص
ارسال نظرات