۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۵۰۱

واکنش امام جمعه مشهد به سخنان عماد افروغ

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم الهدی با اشاره به سخنان یکی از مهمانان اخیر برنامه پارک ملت، اظهار داشت: رسالت رسانه ملی در درجه اول تقویت نظام و ایجاد هماهنگی میان مردم و نظام است؛ از‌ این‌رو نباید در آن حرف هایی زده شود که مردم نسبت به اصول نظام مردد شوند. نقد سازنده آن هم برای کارگزاران نظام ایراد ندارد؛ اما کلیت نظام قابل نقد نیست.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: جریان‌های نفاق زیرزمینی و عوامل قدرت طلب که چشم به اداره حکومت اسلام پس از پیامبر اکرم(ص) دوخته بودند در آستانه رحلت ایشان در کشاکش انواع توطئه‌ها و شگردها بودند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا مردم را از ولایت دور کنند.

وی افزود: در نتیجه این کشمکش ها قوی ترین و فجیع ترین بحران ها پس از رحلت نبی اسلام(ص) ایجاد شد و امت در بحران از دست دادن پیامبر در سراشیبی تند سقوط قرار گرفت و ولایت و رهبری جامعه به دست نااهلان سپرده شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: آنچه باعث شد مردم صدر اسلام که پیامبر را از نزدیک دیده و بر نزول وحی به ایشان تردید نداشتند اینگونه ملعبه دست قدرت طلبان بی ایمان قرار گیرند، توطئه عوامل نفاق برای مردد کردن مردم نسبت به عظمت و جایگاه پیامبر(ص) بود که تا جایی پیش رفت که وقتی عمر به پیامبر(ص) نسبت هذیان گویی داد مردم سکوت کرده و برآشفته نشدند و این زمینه ای شد برای سقیفه و رد نایب تعیین شده از سوی پیامبر برای رهبری امت.

وی ادامه داد: این یک مایه عبرت برای ماست که هر زمان مبانی فکری اسلام نسبت به دین و پیامبر و اهل بیت(ع) مورد تردید قرار گرفت زمینه جداسازی مردم از دینشان فراهم خواهد شد؛ امروز ما با چنین مشکلی مواجه هستیم؛ در شرایطی که جنبش وال استریت، آقایی غرب را از بین برده، بیداری اسلامی نفوذ استکبار بر منطقه وجهان را قطع کرده و امریکا و اروپا پس از 33 سال رویارویی با انقلاب اسلامی، شکست و سقوط خود را می بیینند، از هر دستازویزی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: دشمن به این نتیجه رسیده که قدرت نظام اسلامی ایران، تجهیزات نظامی و استراتژیک و اقتصادی آن نیست بلکه مردم بزرگ ترین عامل و پشتوانه قدرت نظام را تشکیل می دهند؛ از‌این‌رو در همه فتنه ها و توطئه ها در پی ایجاد بحرانی برای جداسازی مردم از نظام هستند، در چنین شرایطی برخی دستگاه های داخلی نیز ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی با اشاره به سخنان یکی از مهمانان اخیر برنامه پارک ملت، افزود: رسالت رسانه ملی در درجه اول تقویت نظام و ایجاد هماهنگی میان مردم و نظام است؛ از‌ این‌رو نباید در آن حرف هایی زده شود که مردم نسبت به اصول نظام مردد شوند. نقد سازنده آن هم برای کارگزاران نظام ایراد ندارد؛ اما کلیت نظام قابل نقد نیست چرا که در جهان نظامی موثرتر از این نظام برای اجرای عدالت وجود ندارد. این نظامی است که حجت خدا آن را سفارش کرده و ما را در آن به نایبش یعنی همان مجتهد جامع الشرایط(ولی فقیه) سپرده است، امکان ندارد ایشان ما را به نظام و یا فردی بسپارد که ممکن است با خیانت و لغزش ما را ساقط کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این شبهه که چرا در میان خبرگان رهبری، تنها فقها حضور دارند، افزود: در قانون اساسی که اساس همه برنامه ریزی های کشور است، اعضای شورای نگهبان را از فقها، اقتصاددانان، حقوقدانان و سیاست مداران انتخاب می کنند چرا که باید صلاحیت شناخت افراد از همه این ابعاد را داشته باشند اما رسالت خبرگان رهبری، شناخت مجتهد جامع الشرایط است لذا جز از فقها این کار بر نمی آید.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اصلاحات این مشکل وجود داشت که هرکس خلاف ارزش های دینی حرف می زد می گفتند این هم نوعی قرائت از دین است اکنون هم در دولت افرادی همین دیدگاه ها را مطرح و با عبارت «نگاه متفاوت فرهنگی» توجیه می کنند. آیا دوست خواندن اسرائیلی که خدا او را دشمن خوانده و نسل های مسلمین را آواره کرده ، قراردادبستن با الجزیره برای پخش ترانه مبتذل جهت جذب توریست، کوروش را سرمایه خدا دانستن و .... کار فرهنگی است؟ چرا گوینده این حرف ها باید در دولت حاکم باشد و قدرت برایش در رأس یک جریان سیاسی نهادینه شود؟

وی با تأکید براینکه حسین(ع) در سقیفه شهید شد، یادآور شد: فرجام نه چندان دور، جدایی مردم از نظام این است که وقتی عده ای می ریزند در خانه زهرا(س) را آتش می زنند، مردم می ایستند و نگاه می کنند.

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) که مردم هنگام بلا و آزمایش تعدادشان کم است، گفت: این فرمایش امام نشان می دهد که وقتی بندگان خدا آزمایش می شوند، خالص شده وشفافیت عبودیتشان ظاهر می شود.

وی با بیان اینکه کمال عبودیت خدا، خالص بودن برای اوست، ادامه داد: بلا همیشه سختی و شدائد ومحرومیت نیست گاهی برخورداری و نعمت هم آزمایش است. بلا در واقع ابزاری برای آزمودن انسان وبروز باطن اوست./930/پ201/ص
ارسال نظرات