۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۶۱۲
با حضور هزاران شهروند شیعه؛

مراسم ارتحال پیامبر اعظم در قطیف عربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری ارتحال پیامبر اکرم (ص) با حضور هزاران شهروند شیعه در قطیف عربستان برگزار شد.
عزاداري شيعيان عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم ارتحال پیامبر اکرم (ص) روز گذشته با حضور هزاران تن از شیعیان عربستان در قطیف این کشور برگزار شد.

هزاران تن از شیعیان در هیئتی مشترک تحت عنوان «رسول (ص) ما را متحد می سازد» حضور یافته و در رثای حضرت محمد (ص) به عزداری و سوگواری پرداختند.

هیئت های عزاداری سراسر استان قطیف نیز در این مراسم حضور داشتند و به صورت یکپارچه به سوگواری پرداختند.

عزاداران با برافراشتن پرچم های سیاه در خیابان های قطیف عزاداری کرده و ارتحال حضرت ختمی مرتبت (ص) را به امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

سوگواران همچنین با سر دادن شعارهایی از ادامه سیاست های امنیتی علیه شیعیان عربستان به شدت انتقاد کرده و بر لزوم ریشه کن شدن تبعیض و فشارهای امنیتی علیه پیروان اهل بیت (ع) تاکید کردند.

شیعیان عزادار کشتار جوانان شیعه قطیف را به شدت محکوم کرده و قصاص عوامل به شهادت رسیدن 5 جوان شیعه قطیف و عوامیه را خواستار شدند.

گفتنی است مقامات امنیتی ماه هاست که به سیاست سرکوب و قلع و قمع اعتراضات مردمی در این کشور می پردازند و کارشناسان علت این امر را هراس شدید آل سعود از سرایت بهار عربی و بیداری اسلامی به این کشور و سرنگونی نظام فاسد سعودی می دانند.

در پی تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی معترضان شیعه در استان قطیف، تاکنون 5 جوان به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر نیز زخمی و بازداشت شده اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات