۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۳۲۲
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه؛

نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.
نشست سالانه مؤسسه فرهنگي ولاء منتظر مؤسسه فرهنگي ولاء منتظر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه و سخنرانی سیدهاشم حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه و حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مجلس شورای اسلامی، صبح امروز 14 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.
 
براساس این گزارش، آیت‌الله حسینی بوشهری در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که مرز کشورهای اسلامی عقیده است نه خاک به دیدار هفته گذشته جوانان مسلمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی جوان بحرینی رهبر را با عنوان یابن رسول الله خطاب می‌کند، یعنی کشورهای اسلامی مرز ندارد.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی نیز در سخنانی پرداختن به سیاست را یکی از وظایف روحانیت عنوان و اظهار کرد: اسلام تنها احکام فرعیه مانند فروع دین نیست و از آنجا که دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای انسان به ما هو انسان است و باید انسان را تربیت کند، در این بین روحانیت باید پاسخ‌گوی هر یک از نیازهای بشر باشد.

این گزارش می‌افزاید: مدیرعامل و معاونان مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) در ابتدای مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر این مؤسسه پرداختند که طی آن حجت‌الاسلام جواد عزت زمانی مدیرعامل مؤسسه فعالیت‌های آن را براساس استانداردهای نظام جمهوری اسلامی دانست.
 
وی با بیان این‌که فعالیت‌های مؤسسه براساس مصوبات شورای عالی حوزه علمیه قم و با اشراف علما و اساتید حوزه انجام می‌شود، گفت: مؤسسه از سال‌های گذشته با‌ نگاه به برنامه بلندمدت به تدوین نخستین سند راهبردی پرداخت که این سند هر پنج سال با برنامه‌های نظام و حوزه تطبیق و بازنگری می‌شود.
 
حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی، معاون آموزش مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) نیز در سخنانی به گزارش فعالیت‌های این معاونت پرداخت و ارتقای بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مخاطبان و برنامه‌ریزی برای شناخت ظرفیت‌های مخاطبان دوره‌های آموزشی را از اهداف این برنامه‌ها عنوان کرد.
 
وی برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی با گرایش پاسخ به شبهات وهابیت، دوره آموزشی غیر حضوری عصر امام خمینی‌(ره)، دوره تربیت مدرس عقاید دینی، سلسله نشست‌های جریان‌شناسی تاریخ معاصر، دوره تکمیلی جریان‌شناسی معاصر و دوره آموزشی علمی کاربردی مدیریت امور فرهنگی را از برنامه‌های معاونت آموزش برشمرد.
 
همچنین حجت‌الاسلام مهدیار مسؤول دوره علمی فرهنگی ولایت درباره چگونگی برگزاری این دوره سخن گفت و اظهار داشت: دوره علمی فرهنگی ولایت ویژه طلاب ممتاز مقدمات و ورود به سطح مدارس حوزه علمیه قم با هدف ارتقای آگاهی بصیرت مخاطبان دوره و همچنین هدفمند کردن اوقات فراغت طلاب برگزار می‌شود.
 
وی با بیان این‌که دوره‌های آموزشی و پژوهشی فرهنگی براساس طرح جامع و نظرات کمیته علمی طرح برای مخاطبان دوره‌های گروهی سال 88 و 89 برگزار می‌شود، افزود: این دوره در طول سال به طور مستمر برگزار و اردوی تابستان به مقصد مشهد مقدس نیز جزء برنامه‌های آن است.
 
حجت‌الاسلام مقدم معاون پژوهش مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) نیز فعالیت‌های این معاونت را ارائه کرد و تدوین کتاب‌های ولایت فقیه، وظایف متقابل حوزه و نظام از دیدگاه امام خمینی‌(ره)، وظایف متقابل حوزه و نظام از دیدگاه مقام معظم رهبری، تبار انحراف، آزمون خواص در حکومت اسلامی و منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد.
 
وی یادآور شد: تدوین و تألیف در موضوعات مورد نظر رهبری، تدوین و تألیف شهدای روحانی، تدوین مجموعه داستانی وقایع تاریخ انقلاب اسلامی، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی و تبیین دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب از جمله فعالیت‌های در دست اقدام معاونت پژوهش مؤسسه است.
 
حجت‌الاسلام محمد صلاح‌زاده از دیگر معاونان این مؤسسه که معاونت ارتباطات را برعهده دارد به صورت خلاصه عملکرد این معاونت را در بخش واحد روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، واحد اعزام مبلغ، کانون طلاب جمعیت هلال احمر مؤسسه، برگزاری نشست سالیانه، برگزاری نمایشگاه ارتحال حضرت امام و اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی تشریح کرد.
 
وی با اشاره به کانون طلاب جمعیت هلال احمر مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(ع) توضیح داد: کانون طلاب هلال احمر با هدف آماده‌سازی بستری مناسب برای انجام خدمات امداد و نجات، آشنایی با روانشناسی مدیریت بحران، احکام مبتلابه در حوزه حوادث طبیعی غیرمترقبه با نگاه ایجاد حس مشارکت در بین آحاد ملت، افتتاح و راه‌اندازی شده است.
 
سخنان معاون برنامه‌ریزی و خدمات مدیریت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) پایان‌بخش گزارش‌های سالیانه این مؤسسه بود که وی دوره آموزش تخصصی مدیران، تدوین دومین مجموعه آموزشی مدیریت مؤسسات فرهنگی و تدوین نظام جامعه مدیریت نظام منابع انسانی را از جمله فعالیت‌های این معاونت برشمرد.
 
حجت‌الاسلام عابدی با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک مؤسسه ابراز داشت: سند اول استراتژیک مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) سابقا تدوین و در دستور اجرا بوده است؛ هم‌اکنون سند پنج ساله دوم از سال‌های 91 تا 95 در دستور طراحی و تدوین قرار گرفت که امسال حجم بیشتر برای نوشتن سند بوده است.

گفتنی است در پایان نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) که صبح امروز 14 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، از مدیران و کارکنان فعال این مؤسسه با حضور آیات مرتضی مقتدایی، سیدهاشم حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی تقدیر شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات