۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۲۶۴۰
بخش نخست/آیت الله حسینی بوشهری:

قطر و عربستان دلال آمریکا در منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه عربستان، قطر و اتحادیه عرب، سیاست های دیکته شده از سوی آمریکا و غرب را در خصوص سوریه دنبال می کنند، از این دو کشور به ظاهر اسلامی به عنوان دلال آمریکا در منطقه یاد کرد.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم دوشنبه شب در مراسم سالگرد سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی داشت و مناسبت های ماه ربیع الاول را تبریک گفت.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه آل عمران، اظهار داشت: صبر و شکیبایی مردم در برابر ناملایمات، توکل به خدا و پیروی از ولایت از مهم ترین عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاکنون مراحل حساسی را پشت سر گذاشته است، تاکید کرد: مردم ما در مقابل توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده اند و قمی ها نیز در این راستا کارنامه درخشانی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرحله ثبوت، تداوم و صدور را از مراحل مهم انقلاب اسلامی ذکر و تصریح کرد: ما در این مراحل فراز و نشیب هایی داشته ایم، اما مردم با مقاومت این دو مرحله را پشت سر گذاشته اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته است دل های جوانان عرب را فتح کند و دشمنان نیز به این مساله اذعان می کنند، یادآور شد: برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در تهران و حضور اندیشمندان کشورهای مختلف جهان در این گونه همایش ها نشانه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه قم تاکید کرد: به هر میزان پیشرفت های ما بیشتر می شود، دشمنان موانع بیشتری ایجاد می کنند تا تفکر انقلاب اسلامی در مرزهای خودمان محصور شود و به دیگر کشورهای جهان سرایت نکند.

وی با بیان اینکه باید تهدیدات داخلی را برطرف کنیم، اظهار داشت: تجربه ثابت کرده هر گاه دشمنان بیرونی توطئه ای علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند مردم ما متحد شدند، اما اگر تهدید داخلی و درونی باشد باید مراقبت بیشتری صورت دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری با تشریح عوامل تهدید داخلی انقلاب اسلامی، گفت: اگر دست اندرکاران انقلاب نتوانند مردم را نسبت به رسیدن به اهداف امیدوار و در جامعه امید ایجاد کنند، ممکن است حالت یاس در جامعه ایجاد شود.

فاصله گرفتن از ارزش ها یک تهدید است

وی بیان داشت: عملکرد مسؤولان بایستی در جهت امیدبخشی به مردم باشد، دلسرد کردن مردم تهدید داخلی است، اگر خدایی ناکرده روزی این تهدید متوجه انقلاب شود باید به فکر و چاره جدی باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری، فاصله گرفتن از اصول و ارزش ها را تهدید دیگر داخلی عنوان کرد و گفت: اگر کار به جایی برسد که مردم در مقابل ناهنجاری ها و ضد ارزش ها بی تفاوت شوند این یک تهدید است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گرفتن ارزش ها از انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: وظیفه خطبا، گویندگان و همه این است که بر اساس امر به معروف و نهی از منکر ارزش ها را در جامعه زنده نگه دارند.

وی اضافه کرد: تهدید دیگر اعتقاد نداشتن نسل جوان به اصول و آرمان ها است، اگر خدایی ناکرده جوانان از این ارزش ها فاصله بگیرند و نسبت به آن بی تفاوت شوند باید احساس خطر کنیم، جوانان سرمایه های انقلاب هستند و باید در صحنه دفاع میدان دار باشند.

استاد حوزه علمیه قم به صحنه آمدن عوامل بیگانه ولو با چند واسطه را یک تهدید داخلی دیگر دانست و افزود: اگر در فضای کشور عوامل وابسته به بیگانه برای اداره انقلاب به صحنه بیایند باید احساس خطر کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی اهدافی جهانی دارد، بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب ایران دانست و گفت: زمانی ما نقش الگو را خواهیم داشت که در درون مرزهای خود کارهایی که می کنیم صلاحیت الگو بودن برای بیرون را داشته باشد.

وی با تشریح تهدیدات بیرونی متوجه نظام مقدس اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در غدیر و عاشورا دارد، از این رو دشمنان به تهدید کردن روی می آورند و برای تضعیف، مهار کردن و ضربه زدن به آن برنامه دارند.

امام جمعه قم با اشاره به تحولات منطقه، ابراز داشت: جای رسوایی است کشور کوچکی مثل قطر نقش دلالی برای آمریکا را بازی می کند، امروز در مقابل سوریه کشورهای عربی و اتحادیه عرب بسیج شده اند که به این کشور ضربه بزنند، مگر چه شده و چه اتفاقی افتاده است که عربستان، قطر و سایر کشورها این گونه موضع می گیرند.

وی با محکوم کردن رفتار اتحادیه عرب و کشورهایی همچون قطر و عربستان در قبال اتفاقات کشور سوریه، تاکید کرد: اینها بر اساس دیکته دیگران نقش بازی می کنند، پول می دهند تا کار خود را انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: طبیعتا اینها نسبت به انقلاب اسلامی ایران نیز دل خوشی ندارند و کمک همه جانبه آنها در جنگ تحمیلی به صدام و رژیم بعث مؤیدی بر این نکته است و امروز نیز درصدد تحریک همسایگان ما هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقشه های جبهه کفر و استکبار برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، بیان داشت: امروز دنیای کفر با تمام امکانات برای تضعیف اعتقادات جوانان و ضربه زدن به انقلاب بسیج شده اند و در این شرایط نباید با طراحی ها و نقشه های دشمنان همنوا شد.

امام جمعه قم با تاکید براینکه نباید به دشمن چراغ سبز نشان داد، تهدیدات دشمنان را در عزم و اراده ملت انقلابی ایران بی تاثیر دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با راه اندازی جنگ نرم که باورسوزی و باور سازی می کند می خواهد ارزش ها را از نسل جوان بگیرد و آنها را منحرف سازد، در این شرایط ما باید هوشیار و بیدار باشیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات