۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۳۰۶۹
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

ازدواج جوانان باید سهمی در بودجه‌‌های فرهنگی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز در دیدار برگزار کنندگان جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی گفت: باید در بودجه فرهنگی به امر ازدواج جوانان هم نگاه داشت و اعتقاد من این است تا واجب هست نباید به سراغ مستحب رفت.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در دیدار با رییس دفتر تبلیغات اسلامی و برگزارکنندگان جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی با تاکید برضرورت توجه و عمل به قرآن کریم تصریح کرد: تمامی فعالیت های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند.

وی افزود: در اکثر اوقات، منابر وسخنرانی ها خالی از تفسیر قرآن کریم است در حالی که منبر و سخنرانی باید به گونه ای باشد که مردم در آن مفاهیم بلند قرآن کریم را بیاموزند ودر زندگی خود برآن جامه عمل بپوشانند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن مهجور و اهلبیت(ع) مظلوم هستند ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی باید قرآن را از مهجوریت و اهل بیت(ع) را از مظلومیت درآورد.

وی بیان داشت: همه می دانند که حضرت علی اصغر(ع) شش ماهه به شهادت رسیده است اما متاسفانه وقتی در خصوص نهج البلاغه سوال می شود کمتر کسی با آن آشنایی داشته و یا می داند که نهج البلاغه چند خطبه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه قرآن ذکر است، گفت: آیت الله مکارم شیرازی خود به من گفت که خیروبرکتی را که از تفسیر نمونه دیده از هیچ کار دیگری ندیده است و اگر هم برنامه درس هایی از قرآن من در تلویزیون استمرار پیدا کرده است برای این است که یک برنامه قرآنی است وقرآن خوش بیان است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت طلاب قرآنی، خواستار توجه ویژه دفتر تبلیغات اسلامی به این امر شد و تصریح کرد: طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند جواب وهابیت واهل سنت را براساس قرآن بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: اگر قرآن داشته باشیم هیچ کم نداریم و اگر بودجه و نیرو در خصوص خارج کردن قرآن از مهجوریت توسط دفتر تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شود غم پیامبر(ص) برطرف و طلاب از منابرو سخنرانی های پربارتری برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد حوزه ها ودانشگاه ها خواب هستند و وقتی نهج البلاغه در شهر قم غریب است درشهرهای دیگر چه انتظاری می توان داشت تا نهج البلاغه غریب نباشد.

رییس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه های فرهنگی برخی اوقات صرف ساخت استخر می شود خاطرنشان کرد: باید در بودجه فرهنگی به امر ازدواج جوانان هم نگاه داشت و اعتقاد من این است تا واجب هست به سراغ مستحب، تا خالق هست به سراغ مخلوق و تا منافع میلیونی وجود دارد نباید به سراغ منافع شخصی رفت./916/د102/ع

ارسال نظرات