۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۶۰۰
محقق حوزه علمیه قم:

نامزدهای انتخابات روح شادابی اسلامی را در جامعه زنده کنند

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: انتخابات فرصتی مناسب برای ایجاد شور و نشاط انقلابی است، اگر مردم با آرامش و وحدت به میدان بیایند، حضور گسترده آنها دشمن را مایوس و توطئه ها را نقش بر آب می کند.
انتخابات


حجت الاسلام سید محمد عارف رضوی، از مسؤولان فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در نظام اسلامی بعد از رهبری نقش اصلی را مردم داشتند و این مردم بودند که با تکیه بر مبانی دینی به صحنه آمدند و در شکل گیری و حفظ انقلاب اسلامی پیوسته ایفای نقش کردند.

وی بیان داشت: در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و سال های پس از انقلاب، گروه های سیاسی هم فعال بوده اند اما این گروه ها تحت تاثیر مردم بودند. 

حجت الاسلام عارف رضوی با بیان اینکه مردم پس از انقلاب اسلامی در رویدادهای گوناگون، صحنه را خالی نگذاشتند، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی ، تحریم ها، چالش های بین المللی و داخلی، مردم وسط میدان بوده اند و دولتمردان تا زمانی که حمایت مردم را همراه دارند مطمئن باشند که هیچ خطری انقلاب را تهدید نمی کند.

این محقق علوم اسلامی با بیان این که مقام معظم رهبری در مقاطع گوناگون بر نقش مردم و اهمیت حضور آحاد جامعه در تصمیم گیری های سیاسی تاکید ورزیده اند اظهار داشت: مسؤولان نظام اسلامی باید قدر مردم را بدانند و آنها را با تمام وجود درک کنند تا مردم لذت انقلاب اسلامی را با تمام وجود از نظر مادی و معنوی بچشند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: نامزذهای انتخایاتی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود کنند و در مرحله اول بخاطر انجام وظیفه به میدان بیایند و در ادامه به اخلاق انتخاباتی پایبند باشند.

وی با بیان اینکه اصل بر این است که کاندیداها به خاطر احساس وظیفه به میدان آمده اند، گفت: این افراد می‌خواهند دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنند و حضورشان و رقابتشان در صحنه انتخابات باید مصداق «فاستبقوا الخیرات» باشد.

این محقق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید اخلاقی عمل کنند و بدانند که انتخابات عرصه پیشی گرفتن به سوی خیرات است و بی اخلاقی و نقض حریم حرمت انسان ها در کار خیر بی معنا است.

وی اهداف مادی درانتخابات را سست عنوان داشت و گفت: باید مراقب بود تا مدیون خون شهدا نشویم. مردم خودشان تکلیف شناس هستند و تکلیف خود را می دانند و در صحنه‌ های گوناگون با حضور خود این مطلب را اثبات کرده اند، ما نگران این هستیم که نامزدها و هواداران وظیفه اصلی خود را فراموش کنند و خدایی ناکرده از سبک غربی برای تبلیغات استفاده کنند.

وی ابراز داشت: انتخابات فرصتی مناسب برای شور و نشاط انقلابی است ، اگر مردم با آرامش و وحدت به میدان بیایند، حضور گسترده آنها دشمن را مایوس و توطئه ها را نقش بر آب می کند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: اختلاف و تشتت و تخریب دیگران بخاطر جناح بازی نشاط و لذت رقابت سالم را از بین می برد. نامزذها نخبگان جامعه هستند پس باید شایسته رفتار کنند و تبلیغات آنها بر اساس دین و ارزش های دینی باشد و روح شادابی اسلامی را تولید کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که صلاحیتشان تایید شده است، درصد بالایی قابل اطمینان و ظاهر الصلاح هستند، گفت: مردم باید به دنبال اصلح باشند و در انتخاب خود هوشمند عمل کنند و تخصص بیشتر و رفتار بهتر را در انتخاب خود مورد توجه قرار دهند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات