۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۶۶۰
استاد حوزه علمیه:

شفاعت حضرت معصومه مقدم بر شفاعت حضرت فاطمه است

خبر گزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم پاسخ گویی به مسائل مردم و تربیت شاگردان مختلف را از فعالیت های علمی حضرت معصومه سلام الله علیها دانست گفت: اینطور نبوده که زمان حضور ایشان در قم صرفا در بستر بیماری سپری شده باشند.
حرم حضرت فاطمه معصومه


آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در بیان مقام و منزلت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اینکه برخی گمان می کنند ایشان در مدتی که در قم حضور داشته اند فقط در بستر بیماری بوده اند و هیچ فعالیت دیگری نداشته اند درست نیست.

وی مهم ترین وظیفه حضرت معصومه سلام الله علیها را پرورش شاگردان و پاسخ دادن به سوالات مردم دانست و تصریح کرد: از مناطق مختلف سوالاتی را به قم می فرستادند و ایشان پاسخ می گفتند و چهل دختر از نوادگان امام جواد علیه السلام که در قم به چهل اختران معروفند همگی شاگردان رسمی حضرت معصومه سلام الله علیها بودند.

این استاد خارج فقه ارتباط ایشان با مراکز اسلامی دیگر از جمله کاشان را دلیلی بر فعالیت های علمی تبلیغی حضرت معصومه عنوان کرد و افزود: مردم قم پیش از حضور ایشان نیز مستعد و آماده بودند ولی نتیجه عملی فعالیت های علمی ایشان این بود که شهر قم به پایگاه ارتباط محدثین و پاسخگویی به مسائل شرعی تبدیل شد.

آیت الله احمدی فقیه وجود شخصیت های تراز اول علمی و فقهی و محدثین را در قم به برکت وجود کریمه اهل بیت دانست و اظهار داشت: یکی از این شخصیت ها علی بن بابویه قمی است که این همه عظمت دارد؛ ارتباط دو حوزه علمیه نجف و قم با این گستردگی نیز یکی دیگر از برکات حضور ایشان در این شهر است.

وی مقام عصمت را منحصر در چهارده معصوم ندانست و تاکید کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که عده ای از نوادگان معصومین علیهم السلام نیز معصوم هستند؛ به تصریح امام رضا علیه السلام که لقب معصومه را به خواهرشان نسبت داده اند حاکی از معصومیت ایشان است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها را مقدم بر شفاعت حضرت فاطمه سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: شفاعت حضرت فاطمه سلام الله علیها شامل کسانی می شود که مورد شفاعت کریمه اهل بیت علیه السلام قرار نگرفته باشند.

آیت الله احمدی فقیه در بیان ثواب زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: روایت داریم که هرکس سه روز در قم بماند بهشت بر او واجب می شود و اینکه زیارت او همانند زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها است./928/ت302/ع

ارسال نظرات