۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۰۰۹

مساجد تاریخی آذربایجان شرقی میزبان گردشگران نوروزی می شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: با دائر بودن مساجد و اماکن متبرکه آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز، مساجد و مکان‌های زیارتی این استان آرامش بهاری را برای زائران به ارمغان می‌آورند.
حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی حضور عده کثیری از هموطنان کشورمان در ایام تعطیلات نوروز در استان به منظور سیاحت از جاذبه‌های گردشگری و زیارت اماکن متبرکه، فراهم آوردن امکانات رفاهی در مساجد آذربایجان شرقی یکی از اولویت‌های ستاد تسهیلات سفر استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه استان با هماهنگی سایر نهادها، درب اماکن مقدس و متبرکه شهرستان‌های استان برای پذیرفتن گردشگران در ایام نوروز گشوده خواهد بود.

محمدی از اهدای بسته‌های فرهنگی در این اماکن به مسافران خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های کتاب، صنایع دستی و سوغات استان در تعدادی از امامزادگان زائرپذیر برپا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به رسیدگی به تابلوهای اماکن زیارتی و توریستی موجود استان، گفت: راه‌ها مواصلاتی امامزادگان شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی برای سهولت دسترسی گردشگران رسیدگی شده‌اند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز گردشگران نیز در زائرسراهای امامزادگان استان که برخی از آنها در نقاط دور دست واقع شده‌اند در تعطیلات نوروز ارائه خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه راهنمای اماکن زیارتی و توریستی و ارائه آنها در ورودی شهرستان‌های استان، تجهیز 40 باب مسجد در استان برای ارائه خدمات ویژه به گردشگران و اجرای برنامه‌های آرامش بهاری از دیگر خدمات نوروزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای گردشگران به شمار می‌رود.

وی همچنین تصریح کرد: بیش از 100 مسجد تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که با ثبت ملی این مساجد مرمت و بازسازی بخش عمده‌ای از آنها به پایان رسیده و آماده بازدید گردشگران در ایام تعطیلات نوروز خواهد بود./935/د102/س
ارسال نظرات