۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۱۸۰
معاون تبلیغ حوزه‌ علمیه:

حضور انتخاباتی مردم پاسخ به تهدیدهای غرب بود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه هر گام مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس را به شلیک موشک به سمت جهان کفر تشبیه کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچ وقت به اندازه روزهای منتهی به انتخابات از جنگ صحبت نکردند ولی دیدند که نمی توانند با ایران مقابله کنند.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به آرمانهای امام و انقلاب اسلامی گفت: تمام انبیاء، معصومین، اولیا و اوصیا برای نجات بشریت تلاش کرده‌اند اما در عین حال باید توجه داشت که مشیت خدا این نیست که همه انسان ها به اجبار هدایت شوند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: یکی از صفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله که در قرآن کریم به آن اشاره شده، ناراحتی و حزن شدید پیامبر اکرم از ایمان نیاوردن مردم بوده تا جایی که خداوند می‌فرماید نزدیک است که جانت را از دست بدهی.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به پیامبرش تسلی خاطر می‌دهد و می‌فرماید اگر می خواستیم از آسمان عذابی نازل می کردیم که تمام مخاطبانت تسلیم می شدند و سر به سجده بگذارند ولی نمی خواستیم اینطور باشد.

حجت‌الاسلام نبوی با استفاده از آیات قرآن کریم اظهار داشت: در نگاه کلان حکومت داری هم باید این نگاه جریان داشته باشد و ما خیال نکنیم حکومت اسلامی یعنی حکومتی که هیچ ایرادی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اینکه فکر کنیم همه مردم در جامعه اسلامی باید در حد اعلی مطلوب باشند فکر اشتباهی است بلکه ما باید تلاش کنیم تا افرادی که مایلند بتوانند با اختیار در مسیر حق وارد شوند و این هنر انبیا و اولیاست.

وی به فرازهایی از تاریخ صدر اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در زمان پیامبر اکرم کفار یهود و نصاری نه تنها در سایه حکومت اسلامی زندگی می‌کردند، بلکه در ذمه اسلام بودند و اسلام از آنها دفاع می کرد.

مولف کتاب مدیریت اسلامی درباره ملاک و میزان سلامت حکومت اسلامی گفت: ملاک اصلی در این زمینه آن است که حرکت و سیر کلی جامعه و حکومت در مسیر احیای حق باشد.

وی تاکید کرد: حکومت اسلامی به این معنا نیست که همه آدمهایش بی ایراد باشند، مگر در حکومت حضرت علی علیه السلام در بین افراد ضعف و نقص دیده نمی‌شد؟

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی با انتقاد از بعضی نگاه‌های منتقدین به جمهوری اسلامی گفت: بعضی اوقات مشاهده می‌شود که برخی نسبت به نعمات و برکات انقلاب اسلامی دچار کم‌بینی می‌شوند و کوچکترین نقطه منفی را به خاری بزرگ در چشم حکومت و انقلاب اسلامی مبدل می‌کنند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه افراد و گروه‌های مختلف سیاسی را به انصاف و واقع‌بینی دعوت کرد و گفت: باید برکات انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را در سراسر منطقه و جهان دید و به آنها افتخار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با ذکر خاطراتی از دوران طاغوت و مقایسه با وضع کنونی گفت: خواری و ذلت ایران در دوران طاغوت به حدی بود که فردوست در کتاب خاطراتش می‌نویسد، یک کارمند همجنس باز عادی سفارت آمریکا به شاه ایران می گوید تو نمی فهمی.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، عزت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسیده است که تئوریسین‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند باید بپذیریم ایران یک قدرت منطقه‌ای است.

این استاد حوزه و دانشگاه به جلوه‌هایی از عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی اشاره کرد و تاکید کرد: ایران با پرچمداری یک عالم شیعه و همراهی و حمایت ملت، به یک الگوی کامل و رسمی برای کشورهای جهان اسلام تبدیل شده است.

وی گفت: در دوره‌های قبل شعارهای آزادیخواهانه در کشورهای غربی با داس و چکش و نمادهای غربی بود ولی در این برهه با الله اکبر است.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: یکی از سردمداران جنبش وال استریت در آمریکا گفته است ما باید از ایرانیها یاد بگیریم که چگونه سی و چند سال برای نگهداری انقلابشان مقاومت کردند، یعنی ایران یک الگوی فرامنطقه ای و الگویی برای کشورهای مختلف دنیا شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی در ادامه اظهار داشت: حزب‌الله لبنان از برکات انقلاب اسلامی ایران است و امروز بخش عمده ای از جوانان اهل تسنن تحت تاثیر سید حسن نصرالله هستند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات اخیر مجلس و حضور باشکوه مردم را یکی از نعمات بزرگ خداوند دانست و گفت: باید همگان شکرگزار آن باشند.

وی تاکید کرد که امروز اقشار مختلف جامعه خصوصا عوام از روشنفکران پیشی گرفته اند و بیش از آنکه به امکانات و خدمات ظاهری و سطحی و حتی مسایل سیاسی فکر کنند به مسایل عمیق سیاسی مانند دشمنی با آمریکا و حمایت از ولایت فکر می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز خوشبختانه به لطف خدا، درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی ملت در انتخابات اخیر طومار برخی جناحهای معاند داخلی در هم پیچیده شد تا جاییکه برخی از جناحهای معاند عملا حذف شده‌اند.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: معتقدم در روز 22 بهمن و در این انتخابات به اندازه یک جنگ فراوان که شهدای بسیار داشته‌باشد، این مردم برای دنیای شیعه عزت آفریدند و در قیامت برای هر گامی ماجورند.

وی هر گام مردم در راه حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اخیر را به شلیک موشک به سمت جهان کفر تشبیه کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچ وقت به اندازه روزهای منتهی به انتخابات از جنگ صحبت نکردند ولی وقتی دیدند نمی توانند با ایران مقابله کنند، نا امید شدند و شروع کردند به حذف و انکار بهانه‌هایی که برای جنگ می‌تراشیدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کردند: همزمان با انقلاب اسلامی ایران، انقلابهای مختلفی در کشورها صورت گرفت ولی تنها انقلابی که استوار باقی ماند انقلاب اسلامی ایران است که این به برکت خون شهداست./916/د102/ع

ارسال نظرات