۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۵۴۹۱
با حضور حجت الاسلام قرائتی؛

کارگاه تخصصی نماز با عنوان نیایش در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کارگاه تخصصی نماز با عنوان نیایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در مشهد برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین کارگاه تخصصی نماز با عنوان نیایش با حضور 400 نفر از خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان رضوی، در امامزاده محمد معروف به گنبدخشتی مشهد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز و حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیه «یأتیکم التابوت فیه سکینه من ربکم و بقیه مما ترک آل موسی و آل هارون»، و با بیان این که وهابیت همواره می گویند شیعیان به جهت تمسک به قبور ائمه مشرک هستند، از آن ها پرسید: آیا صندوقی که یادگار موسی و هارون بود مقدس است اما اگر در آن یادگار پیغمبر و علی(ع) بود مقدس نیست؟

وی با بیان این که هر زمینی که در آن نام حجت بن الحسن و ائمه اطهار(ع) در آن برده شود آن زمین مقدس می شود، ابراز داشت: حتی اگر در بیابانی اسم و یا ذکر امام حسین بیاید آن بیابان مطهر و متبرک می شود لذا اگر شیعیان ضریح های ائمه رم یبوسند به جهت تبرک بودن آن است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد نیز گفت: نماز در بقاع متبرکه اولویت اول است و برگزاری مراسم های مذهبی، فرهنگی و فعالیت های آموزشی برای تمامی رده های سنی ، همه این ها از منظر ائمه هنگامی ازما پذیرفته خواهد شد که ما به عنوان خادمان ائمه در موضوع نماز کوتاهی نداشته باشیم و اولیت نماز را رعایت کرده باشیم.

وی افزود: اگر ما نماز را در امام زادگان و بقاع متبرکه اقامه کنیم، سایر خدمات مان هم از منظر اهل بیت توفیق و ارزشمند است، اما اگر به نماز توجه نداشتیم باید این دل شورگی برای ما وجود بیاید که ممکن است کارنامه ما کارنامه کاملی نباشد./968/پ202/ص
ارسال نظرات