۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۵۴۴
راهیان نور(45)؛

نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی خرمشهر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی خرمشهر با حضور فرمانده نیروی دریای ارتش افتتاح شد.
خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نمایشگاه نیروی دریایی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام محمدعلی انصاری، ریاست سازمان عقیدتی سیاسی نیروی دریایی و مسؤولان استانی روز گذشته در پایگاه دریایی خرمشهر افتتاح شد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان این که معرفی جایگاه فعلی و قبلی نظام مقدس اسلامی در راهیان نور مد نظر راویان مناطق عملیاتی قرار گیرد، گفت: باید نشان دهیم که ما در جنگ در چه وضعیت و با چه امکاناتی جنگیدیم و کشور را حفظ کردیم و اکنون در چه جایگاهی در جهان قرار داریم.

وی با اشاره به شکست راهبرد سریع دشمن در منطقه، یکی از بزرگترین دست آوردهای نیروی دریایی را انجام عملیات مروارید و شکست صد در صد نیروی دریایی عراق در این عملیات خواند و افزود: با پیروزی نیروی دریایی ارتش در عملیات مروارید، شاهرگ اقتصادی عراق و صادرات نفت این کشور از طریق خلیج فارس بطور کامل قطع شد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به حضور موثر نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتشی در مقاومت بزرگ خرمشهر و آبادان، گفت: این مقاومت نتیجه حضور همگان در صحنه نبرد است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که مقاومت همه جانبه خرمشهر و نقش نیروی دریایی باعث شکست راهبردهای دشمن در جنگ شد، تاکید کرد: تمامی نیروهای مردمی در مقاومت خرمشهر و آبادان حماسه آفرین بودند و در شکست سریع دشمن در جنگ نقش مؤثری داشتند.

وی وظیفه مسؤولان کاروان های راهیان نور را تشریح واقعیات جنگ و بیان وقایع حقیقی مقاومت خرمشهر و آبادان دانست و گفت: جوانان ما که به راهیان نور می آیند باید بدانند که برای حفظ این مناطق و دفاع از آن خون های بسیاری ریخته شده است.

وی با اشاره به اقتدار سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، تصریح کرد: پیروزهای فعلی کشور تا جای رسیده که همواره در تمام رسانه های جهان بدلیل تاثیر گذاری ایران در تحولات جهانی، اخبار مربوط به کشور در صدر رسانه ها قرار دارد.

وی دفاع مقدس را عامل جهش در پیشرفت و توسعه کشور برشمرد و عنوان کرد: امروز همه دنیا دیدند که با حضور زیردریایی های ارتش در دریای سرخ، آمریکا هیچ حرفی برای گفتن نداشت./9463/پ203/س
ارسال نظرات