۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۳۹۲
آیت‌الله مقتدایی:

اسلامی سازی علوم انسانی مورد توجه حوزه و دانشگاه باشد/ تحریم و تهدیدهای دشمنان خللی در مسیر انقلاب ایجاد نکرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اسلامی سازی علوم انسانی را یک رسالت متوجه حوزه های علمیه و جامعه دانشگاهی کشور دانست و تاکید کرد: اگر پیشرفت علوم صبغه اسلامی نداشته باشد در تراز انقلاب اسلامی نیست.
آيت الله مرتضي مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت ‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه روز پنج شنبه، در دیدار شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم،‌ از قم به عنوان شهر علم و پایگاه فقاهت و مرجعیت یاد کرد و گفت: این شهر از دیرباز علمای بسیار بزرگی را به خود دیده است و امروزه نیز مراکز علمی، ‌تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در این شهر مشغول فعالیت هستند و مسلمانان دنیا به شهر قم به عنوان یک تکیه ‌گاه می نگرند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به پیشرفت های شگرف نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف،‌ یادآور شد:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با اعمال محدودیت،‌ تحریم و فشار سعی کردند در مسیر پیشرفت و تعالی کشور خلل ایجاد کنند اما به فضل خدا راه به جایی نبردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت اسلامی سازی علوم انسانی بر اساس مبانی دینی و آموزه های قرآن کریم،‌ خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی یکی از مسائلی که بایستی هم در حوزه و هم در دانشگاه به آن توجه شود، مساله مهم اسلامی‌سازی علومی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه پیشرفت علوم اگر صبغه اسلامی نداشته باشد، در تراز انقلاب اسلامی نیست،‌ خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم علوم مختلف را به سراسر دنیا صادر کنیم باید این علوم در راستای تحقق اهداف اسلامی باشد تا توقع دنیا از جمهوری اسلامی پاسخ داده شود.

آیت الله مقتدایی تحقق این مهم را در گرو وحدت حوزه و دانشگاه دانست و با اشاره به تاکیدات ویژه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه،‌ یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه یک امر حیاتی و اساسی است و خوشبختانه با توجه به فضای خوبی که در مجموعه وزارت علوم وجود دارد فضا برای تعامل و کار مهیا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ظرفیت حوزه های علمیه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه فرهیختگان و عالمان بسیار خوبی حضور دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

آیت الله مقتدایی محصولات مراکز علمی و پژوهشی حوزوی در قم را فاخر و ارزشمند خواند و با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه محصولات و تولیدات پژوهشی مراکز علمی و تحقیقاتی حوزه، یادآور شد: پژوهشکده‌ ها و مؤسسات بسیار خوبی در قم وجود دارند که با وجود کمبود امکانات، فعالیت های بسیار خوبی انجام داده و می دهند و باید این اقدامات به جامعه علمی و دانشگاهی عرضه و شناسانده شود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات