۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۷۳۶
آیت الله سبحانی:

حجت الاسلام والمسلمین منذر همواره به دنبال پر کردن خلاء‌های حوزه بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با ارسال پیامی تصویری به مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی منذر گفت: ایشان در طول زندگی سعی داشت خلاء‌های حوزه را پر کند.
آيت الله جعفر سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با ارسال پیامی تصویری به مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی منذر که پیش از ظهر امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد جایگاه علمی ایشان را تشریح کرد و گفت: وی در طول زندگی تلاش می کرد خلاء ها و اشکالات موجود در حوزه را پر کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مشروطیت و مغفول ماندن ابعاد گسترده آن نزد عامه مردم اظهار داشت: گاهی عده‌ای به علمای عصر مشروطیت و آیت الله شیخ فضل الله نوری جسارت هایی می کنند، ولی حجت الاسلام والمسلمین منذر با عنایت به اهمیت موضوع، تحقیقاتی طولانی انجام داد و مسائل پشت پرده این واقعه بزرگ را کنار زد و از حیثیت آن شخصیت بزرگ دفاع کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه عالمان دینی نسبت به اسلام و تشیع حساسیت دارند افزود: ایشان غیرت خاصی داشت و حساسیت ایشان به مراتب بیش از دیگران بود.

حضرت آیت الله سبحانی تمام کتب مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منذر را بدون اشکال دانست و گفت: هدف ایشان در راستای تبیین تشیع و رفع شبهات و پرده‌برداری از خیانت کسانی است که خود را خدمتگذار کشور معرفی می کردند؛ ایشان در حوزه منحصر به فرد بود.

وی با اشاره به آیه شریفه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ » تصریح کرد: خداوند به قلم و مطلبی که با آن نوشته می شود قسم یاد می کند، این نشان دهنده ارزش بالای علم نزد خداوند است؛ از این آیه معلوم می شود که محتوی قلم مهم است و اینکه با این ابزار چه چیزی نگاشته می شود.

این استاد خارج فقه و اصول حجت الاسلام و المسلمین منذر را صاحب قلمی رسا و با محتوایی اسلامی معرفی کرد و اذعان داشت: ایشان قبل و بعد از انقلاب افکاری را که بر صلاح اسلام نبود رصد می‌کرد و راه اصلاح آن را برمی‌گزید.

آیت الله سبحانی با بیان آیه « یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ» گفت: درجات ایشان عالی بود و آثار زیادی از او به انتشار رسیده است؛ نکته مهم در این زمینه این است که از یادداشت های به جای مانده از ایشان که فرصت تدوینشان پیش نیامد، نهایت استفاده را بکنیم و دوستان ایشان سعی کنند آنها را تکمیل کرده و به چاپ برسانند./928/پ202/ع

ارسال نظرات